Ultimele subiecte | » Ruga rostita in taina de cei necajitiLun Iul 27, 2015 5:01 am Scris de nargis b» Ruga pentru intampinarea lunii RamadhanVin Iun 19, 2015 1:50 am Scris de nargis b» Munca asidua si darniciaDum Mar 15, 2015 4:02 am Scris de nargis b» Mai intai pentru aproape si apoi pentru sineSam Mar 14, 2015 11:02 pm Scris de nargis b» Imamul Hussein (as) - Scurta descriere si analizaLun Mar 09, 2015 3:03 pm Scris de Admin» Viata Imamului Hasan (as)Mar Mar 03, 2015 6:44 pm Scris de Admin» Viata Fatimei Al Zahraa (as)Joi Feb 26, 2015 6:45 pm Scris de Admin» Imamul Ali (as) - Viata saMar Feb 24, 2015 5:28 pm Scris de Admin» Profetul Muhammad (salla Allah alayhi wa alih wa salam)Lun Feb 23, 2015 5:03 pm Scris de Admin» Perioada sarciniiLun Feb 23, 2015 12:36 am Scris de nargis b» Oare unde sunt si ce mai fac revertitii?Mier Ian 28, 2015 5:05 pm Scris de Admin» Taqwa - EvlaviaDum Ian 18, 2015 6:38 pm Scris de nargis b» Ruga tainica a celor care nadajduiescMier Ian 07, 2015 11:34 pm Scris de nargis b» Ruga tainuita a celor ce se caiescLun Ian 05, 2015 3:01 am Scris de nargis b» Obiecţii ȋmpotriva credinţei ȋn dreptatea divină – Partea a II-aLun Ian 05, 2015 2:04 am Scris de nargis b» Norme pentru atingerea perfectiunii spiritualeMier Dec 31, 2014 7:47 am Scris de nargis b» Ruga rostita in taina de cei care se plangMier Dec 31, 2014 5:26 am Scris de nargis b» Sunt dezastrele manifestarea dreptatii sau milei lui Allah?Sam Dec 27, 2014 3:23 am Scris de nargis b» Calea de mijloc - Amr bainal amrainLun Dec 08, 2014 12:15 am Scris de nargis b» Scoala shiita versus Ashairah si MutazilahLun Noi 24, 2014 1:03 am Scris de nargis b |
Aprilie 2024 | Lun | Mar | Mier | Joi | Vin | Sam | Dum |
---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | Calendar |
|
Subiectele cele mai active | |
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi | |
VIZITATORI | |
| | Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah | |
| | Autor | Mesaj |
---|
nargis b
Mesaje : 59 Data de inscriere : 15/08/2014
| Subiect: Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah Lun Noi 24, 2014 12:59 am | |
| Şcoala șiită versus școlile Așairah și Mutazilah În timpul acelor vremuri de deviere și confuzie, imamii noștri infailibili, în timp ce-și îndeplineau responsabilitățile lor de a-i îndruma pe oameni, de a proteja religia și de a-i preveni pe credincioși cu privire la rătăcire, au răspȃndit adevărul și au oferit răspunsuri la toate îndoielile și întrebările care puteau să apară în viitorul apropiat sau îndepărtat. Ei au filtrat neîncetat ȋnvăţătura curată de impurităţi; ei au continuat să condamne noţiunile de „constrângere” sau „determinare” ( جَبْر) și de „voință liberă absolută” ( تفويض). Ei au explicat punctul de vedere șiit într-o manieră diferită și au folosit o altă metodologie faţă de aceste două școli de gândire. De aceea celebra tradiție: لاَ جَبْرَ وَلاَ تَفْوِيْضَ بَلْ اَمْرٌبَيْنَ الْاَمْرَيْنِ„Nu există nici constrângere, nici voință liberă, ci ceva între aceste două lucruri.”se găsește în formulări diferite atȃt în cărțile șiite, cȃt și ȋn cele sunnite. Această tradiție a fost relatată de Imamul Ali (a.s.), de Imamul Baqir (a.s.) și de Imamul Sadiq (a.s.) ( Biharul Anwar, vol. 5, p. 12 relatat de Oyuno Akhbar al-Reza (a.s.)[url=#_ftn1][/url] Imamii noștri au criticat aspru credința școlii Așairah ȋn constrângerea omului și au considerat-o a fi în contradicţie clară cu Sfântul Coran și cu tradițiile profetice. Ei au catalogat-o folosind termenul de „necredinţă”. Iată câteva dintre obiecțiile lor: 1. Pe baza versetelor coranice și a tradițiilor profetice, omul este creatorul faptelor sale și este responsabil pentru acestea. Dumnezeu nu intervine nici în crearea acțiunilor omului, nici ȋn executarea lor. Allah Cel Atotputernic afirmă: كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِيْنٌ„Fiece suflet a ceea ce a agonisit este chezaş.” – Sura Tur (52): Versetul 21 Acest verset dovedește că Dumnezeu nu este responsabil pentru păcatele omului. El este prea pur pentru a I se atribui astfel de acuzații. A corela păcatele omului cu acțiunile lui Allah reprezintă cea mai înaltă formă a necredinţei. 2. Omul este liber în acțiunile sale. Această libertate ȋi este acordată de Allah Cel Atotputernic. Datorită acestei libertăţi omul poate efectua orice acțiune, pȃnă acolo încȃt el poate chiar să nu I se supună lui Allah.
[url=#_ftnref1][/url] | |
| | | nargis b
Mesaje : 59 Data de inscriere : 15/08/2014
| Subiect: Re: Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah Lun Noi 24, 2014 1:00 am | |
| Allah spune ȋn Sura Ha Mim (41), versetul 17: وَ اَمَّا ثَمُوْدُ فَهَدَيْنَاهُمْ فَاسْتَحَبُّوْا الْعَمٰى عَلَى الْهُدٰى„Şi tamudiţii pe care i-am călăuzit, au preferat călăuzirii orbecăiala.”3. Predestinarea este o realitate, dar nu este cauza acțiunilor umane. Aceasta nu-l obligă pe om să acționeze într-un anumit mod, ci omul este liber să acționeze cum dorește. Predestinarea înseamnă că Allah cunoaște ȋn prealabil modul în care va acționa omul din proprie voință. Acest lucru înseamnă că predestinarea nu este determinare, deoarece nu-l constrȃnge pe om să acționeze împotriva voinței sale libere. 4. (Spre deosebire de opinia școlii Așairah) binele și răul nu sunt legislative ( شَرْعِى), ci se bazează pe intelect ( عَقْلِى). Multe lucruri care sunt considerate bune sau rele sunt evidente intelectului și negarea lor ȋnseamnă negarea a ceea ce este evident. De exemplu, bunătatea și ȋndeplinirea ȋndatoririlor sunt bune, iar tirania este rea. Considerarea binelui și răului ca fiind legislative ( شَرْعِى) este împotriva intelectului, deoarece legislația ( شَرع) în sine se bazează pe rațiune. 5. În Sfântul Coran, Allah a respins تكليف مَالَا يُطَاق (responsabilitatea peste capacitatea cuiva) în Sura Muminun (23): versetul 62 și a considerat-o asuprire. El a făcut distincție clară între necredincios și credincios și ȋntre cel corupt și cel pios ȋn Sura Suad (38): versetul 28. Prin urmare, a pretinde că binele și răul sunt legislative (date de lege) este împotriva afirmaţiilor lui Dumnezeu și contrar Sfântului Coran. Deși școala șiită, la fel ca școala Mutazilah, crede în dreptatea divină și consideră binele și răul ca fiind bazate pe intelect și crede că omul este liber în acțiunile sale, ea este diferită de aceasta din urmă. Şiiții cred că doctrina Mutazilah contravine Sfântului Coran și tradiţiei profetice. Ei consideră credințele Mutazilah a fi politeism ( شرك) și le contestă pe următoarele considerente:
- A respinge predestinarea este împotriva Coranului și a Sunnah-ei. Multe tradiții sunnite și șiite consideră predestinarea ca o credință necesară a religiei.
- A considera omul ca fiind complet liber în acțiunile sale ȋnseamnă a nega autoritatea lui Allah. Prin faptul că i-au dat omului libertate deplină în acțiunile sale, ei l-au scos pe acesta din sfera de control al lui Allah, limitȃnd astfel autoritatea lui Allah. Orice acţiune pe care omul o ȋntreprinde este doar cu intenția și puterea care i-au fost acordate de Allah. Oricând dorește El, Allah poate interveni și revoca această intenție și putere. Conform ideologiei școlii Mutazilah, intenția și puterea omului prevalează asupra intenției și puterii lui Allah, de aceea credința în libertatea totală a omului (تفويض) este incorectă.
| |
| | | nargis b
Mesaje : 59 Data de inscriere : 15/08/2014
| Subiect: Re: Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah Lun Noi 24, 2014 1:03 am | |
| Comparȃnd cele trei școli de gândire (Mutazilah, Așairah, Şia), Imamul Jafar Sadiq (a.s.) a spus: اَلنَّاسُ فِىْ الْقَدَرِ عَلىٰ ثَلاَثَةِ اَوْجَهٍ: „Cȃt privește predestinarea, oamenii sunt ȋmpărţiţi în trei grupuri: رَجُلٌ زَعَمَ اَنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ اَجْبَرَ النَّاسَ عَلَى الْمَعَاصِىْ فَهٰذَا قَدْ ظَلَمَ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِىْ حُكْمِهِ وَ هُوَ كَافِرٌ Unul crede că Allah ȋl obligă pe om să păcătuiască (și că apoi El va pedepsi omul pentru acel păcat). În acest caz, cu siguranță el I-a atribuit lui Allah asuprire în Judecata Sa și el este necredincios (adică cei care au adoptat credința Așairah). وَ رَجُلٌ يَزْعَمُ اَنَّ اْلاَمْرَ مُفَوَّضٌ اِلَيْهِمْ فَهٰذَا وَهَّنَ اللهَ فِىْ سُلْطَانِهِ فَهُوَ كَافِرٌ Iar o altă persoană crede că toate lucrurile i-au fost ȋncredinţate omului. Această persoană L-a considerat pe Allah slab în autoritatea Sa și este un necredincios (cum sunt cei care au acceptat credinţa Mutazilah). وَ رَجُلٌ يَزْعَمُ اَنَّ اللهَ كَلَّفَ الْعِبَادَ مَا يُطِيْقُوْنَ وَ لَمْ يُكَلِّفْهُمْ مَا لاَ يُطِيْقُوْنَ وَ اِذَا اَحْسَنَ حَمِدَ اللهَ، وَ اِذَا اَسَاءَ اسْتَغْفَرَ اللهَ فَهٰذَا مُسْلِمٌ بَالِغٌ. Și o persoană (cum sunt șiiții) crede că Allah, Cel Atotputernic, cu siguranţă i-a poruncit omului să ȋndeplinească numai acele fapte care sunt în capacitatea lui și nu i-a poruncit să execute acțiuni care nu depind de el. De aceea, atunci când aceștia săvȃrșesc o faptă bună, ei Îl laudă pe Allah pentru ea (pentru Tawfiq-ul Său), iar atunci când fac o faptă rea, ei ȋși cer iertare de la Allah. Acesta este un musulman adevărat." (Biharul Anwar, vol. 5, p. 9, 10 citat din Khisal) [url=#_ftn1][/url] Imamul Muhammad Baqir (a.s.) i-a spus lui Hasan al-Basri: اِيَّاكَ اَنْ تَقُوْلَ بِالتَّفْوِيْضِ فَاِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ يُفَوِّضِ اْلاَمْرَ اِلىٰ خَلْقِهِ وَهْنًا مِنْهُ وَ ضَعْفًا، وَ لاَ اَجْبَرَهُمْ عَلىٰ مَعَاصِيْهِ ظُلْمًا. „Ferește-te să crezi în Tafwiz (că toate lucrurile i-au fost ȋncredinţate pe deplin omului). Cu siguranță, Dumnezeu Cel Atotputernic nu le-a dat creaturilor Sale autoritatea asupra tuturor lucururilor, făcându-Se astfel slab și neajutorat; și El nu l-a obligat pe om la neascultare faţă de El, făcȃndu-Se prin aceasta tiran." (Biharul Anwar, vol. 5, p. 17 citat din Ihtijaj-e-Tabrasi)[url=#_ftn2][/url] Atȃt Imamul Mohammad Baqir (a.s.), cȃt și Imamul Jafar Sadiq (a.s.) au spus: اِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ اَرْحَمُ بِخَلْقِه مِنْ اَنْ يُجْبِرَ خَلْقَه عَلَى الذُّنُوْبِ ثُمَّ يُعَذِّبَهُمْ عَلَيْهَا، وَ اللهُ اَعَزُّ مِنْ اَنْ يُرِيْدَ اَمْرًا فَلاَ يَكُوْنُ. فَسُئِلاَ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ هَلْ بَيْنَ الْجَبْرِ وَ الْقَدَرِ مَنْزِلَةٌ ثَالِثَةٌ؟ قَالاَ: نَعَمْ، اَوْسَعُ مِمَّا بَيْنَ السَّمَاءِ وَ الاَرْضِ. „Cu siguranţă, Allah Cel Atotputernic este mai milostiv faţă de creaturile Sale decât să trebuiască mai ȋntȃi să le oblige să păcătuiască, iar apoi să le pedepsească pentru asta. Şi Allah este mai glorios decât să trebuiască să dorească un lucru, iar acesta să nu se întâmple (așa cum dorește El să se întâmple). Apoi naratorul a ȋntrebat: «Există o a treia cale între constrângere și delegare totală?» Imamul (a.s.) a răspuns: «Da, există și aceasta este mai largă decât distanța dintre cer și pământ.»”(Biharul Anwar, vol. 5, p. 51 citat din Tawhid)[url=#_ftn3][/url]
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah | |
| |
| | | | Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |