AcasaPortalCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Top postatori
Noor İslam
 
Admin
 
ascary
 
ahmed yusuf
 
Corina
 
nargis b
 
io@n@
 
jadhha
 
Miss Surya
 
Selma Nuran
 
Ultimele subiecte
» Ruga rostita in taina de cei necajiti
Lun Iul 27, 2015 5:01 am Scris de nargis b

» Ruga pentru intampinarea lunii Ramadhan
Vin Iun 19, 2015 1:50 am Scris de nargis b

» Munca asidua si darnicia
Dum Mar 15, 2015 4:02 am Scris de nargis b

» Mai intai pentru aproape si apoi pentru sine
Sam Mar 14, 2015 11:02 pm Scris de nargis b

» Imamul Hussein (as) - Scurta descriere si analiza
Lun Mar 09, 2015 3:03 pm Scris de Admin

» Viata Imamului Hasan (as)
Mar Mar 03, 2015 6:44 pm Scris de Admin

» Viata Fatimei Al Zahraa (as)
Joi Feb 26, 2015 6:45 pm Scris de Admin

» Imamul Ali (as) - Viata sa
Mar Feb 24, 2015 5:28 pm Scris de Admin

»  Profetul Muhammad (salla Allah alayhi wa alih wa salam)
Lun Feb 23, 2015 5:03 pm Scris de Admin

» Perioada sarcinii
Lun Feb 23, 2015 12:36 am Scris de nargis b

» Oare unde sunt si ce mai fac revertitii?
Mier Ian 28, 2015 5:05 pm Scris de Admin

» Taqwa - Evlavia
Dum Ian 18, 2015 6:38 pm Scris de nargis b

» Ruga tainica a celor care nadajduiesc
Mier Ian 07, 2015 11:34 pm Scris de nargis b

» Ruga tainuita a celor ce se caiesc
Lun Ian 05, 2015 3:01 am Scris de nargis b

» Obiecţii ȋmpotriva credinţei ȋn dreptatea divină – Partea a II-a
Lun Ian 05, 2015 2:04 am Scris de nargis b

» Norme pentru atingerea perfectiunii spirituale
Mier Dec 31, 2014 7:47 am Scris de nargis b

» Ruga rostita in taina de cei care se plang
Mier Dec 31, 2014 5:26 am Scris de nargis b

» Sunt dezastrele manifestarea dreptatii sau milei lui Allah?
Sam Dec 27, 2014 3:23 am Scris de nargis b

» Calea de mijloc - Amr bainal amrain
Lun Dec 08, 2014 12:15 am Scris de nargis b

» Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah
Lun Noi 24, 2014 1:03 am Scris de nargis b

Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Octombrie 2017
LunMarMierJoiVinSamDum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar
geomap

hit counters
Bloguri dragi mie
Noul Musulman
Blogu'lu'Yusuf
Hadisuri
Familia İslamica
Coranul Tradat
İslam Romanesc
Gradinile Credincioşilor
Dumnezeu ın Coran
Subiectele cele mai active
TRADITIA PROFETULUI
Versetul zilei
SA NE CUNOASTEM!
SUBIECTE LA CARE TREBUIE SA MEDITEZI
SCUZELE FEMEİLOR CARE NU PORATA VAL
Istoria Convertirii Mele...
Lectii despre Ramadan - Sheikh Assim L. Al Hakeem
BINE ATI VENIT!
DUA PENTRU FIECARE ZI DIN LUNA RAMADAN
INTREBARI & RASPUNSURI
facebook
Forumul Despre Islam

Creează-ți o insignă
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Noor İslam
 
Admin
 
ahmed yusuf
 
nargis b
 
io@n@
 
Corina
 
ilayda
 
Noor
 
Selma Nuran
 
Umm Adam
 
VIZITATORI

Distribuiţi | 
 

 Calea de mijloc - Amr bainal amrain

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
nargis b



Mesaje : 59
Data de inscriere : 15/08/2014

MesajSubiect: Calea de mijloc - Amr bainal amrain   Lun Dec 08, 2014 12:12 am

Calea de mijloc - amr bainal amrain
În general, punctul de vedere șiit ȋn ceea ce privește liberul arbitru și determinarea este considerat a fi distinct și diferit atȃt de credinţa școlii Așairah, cȃt și de cea a școlii Mutazilah. Credinţa școlii șiite este denumită „amr bainal amrain”, adică un lucru între cele două lucruri. Așa cum am menționat mai înainte, această sintagmă provine din mai multe tradiții ale imamilor infailibili. Folosind această sintagmă, ei s-au referit la credinţa grupării Mutazilah ȋn libertatea absolută a omului și la cea a grupării Așairah, ȋn determinare.
Unii au interpretat „amr bainal amrain” spunȃnd că:
 „În unele cazuri, aceasta înseamnă libertate absolută, în timp ce în altele ȋnseamnă determinare”. Dar această idee nu este corectă, din moment ce imamii au afirmat în mod clar că acest lucru este diferit de cele două. Interpretarea potrivită ar fi să le respingem pe amȃndouă, atât libertatea absolută cȃt și determinarea.
Amr bainal amrain” nu ȋnseamnă determinare deoarece:
Conform ȋnvăţăturilor Ahle Beit (a.s.), libertatea și puterea i-au fost date omului de către Allah și El i-a dăruit acestuia libertatea de a alege faptele care-i plac și care nu-i plac. Dacă omul face un anumit lucru, atunci aceasta este din cauza libertăţii și puterii sale, iar dacă nu ȋl face și atunci el este liber. Această libertate și putere ȋl face responsabil pentru toate faptele lui, fie bune sau rele. Prin urmare, omul devine responsabil pentru toate acțiunile sale din cauza libertăţii și puterii lui. Iar Allah nu este niciodată autorul faptelor omului, prin membrele sale, așa cum susţine școala Așairah și Allah nu este niciodată creatorul faptelor omului (aici, prin creator ne referim la sensul de خالق / فاعل). Omul săvȃrșește fapte prin propria intenție și putere și el este responsabil pentru faptele sale, nu Dumnezeu. Așadar, a-l răsplăti pe cel care face fapte bune și a-l pedepsi pe făcătorul de rele nu este ceva nelalocul lui.
Această interpretare este simțită ca fiind corectă ȋn mod instinctiv de către fiecare ființă umană. Este o diferență între a coborȋ de pe munte și a aluneca de pe munte, ȋntre a sări într-un bazin de înot și a fi aruncat în el, ȋntre a vorbi în stare de veghe și a vorbi în somn, ȋntre a arunca un pahar și a scăpa un pahar, etc. Toate exemplele de mai sus sunt văzute, simțite și înțelese de noi în viața de zi cu zi. În toate aceste exemple în care este implicată intenția omului, el merită o răsplată sau o pedeapsă, dar în ultimele exemple, în care acțiunile omului sunt involuntare, el nu merită nici recompensă, nici pedeapsă.
 ‘اَمْرٌ بَيْنَ الْاَمْرَيْنِ’ nu ȋnseamnă nici libertate absolută pentru că libertatea, puterea, voinţa, etc. pe care le are omul i-au fost dăruite de Dumnezeu și nu provin de la el ȋnsuși. Oricȃnd dorește Allah, El ȋi poate lua omului această putere. În ciuda faptului că are putere și libertate, omul nu poate niciodată să se sustragă controlului și autorităţii divine. Puterea și voința lui Dumnezeu sunt categoric dominante și superioare celor ale omului. Dacă omul este capabil să comită un păcat, aceasta nu înseamnă că el a detronat puterea lui Dumnezeu și că I-a slăbit autoritatea. Nici nu se poate spune că Dumnezeu nu are puterea de a opri un păcătos. Trebuie să punem astfel problema: un păcătos comite păcate folosindu-se de puterea și de voinţa care i-au fost date de Dumnezeu, iar Dumnezeu nu i-a smuls această putere. Omul comite păcate pentru că Dumnezeu i-a permis să rămână liber și puternic și nu i-a luat înapoi, nu i-a retras din prudenţă sau din precauţie puterea și autoritatea pe care i le-a dăruit.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
nargis b



Mesaje : 59
Data de inscriere : 15/08/2014

MesajSubiect: Re: Calea de mijloc - Amr bainal amrain   Lun Dec 08, 2014 12:15 am

Prin urmare, libertatea și puterea omului nu înseamnă că el este absolut liber. Dar respingerea conceptului de تفويض nu înseamnă că omul este forțat să facă anumite lucruri (جبر).
Următoarea tradiţie a fost dictată de Imamul Reza (a.s.) unuia din companionii săi:
 
اُكْتُبْ قَالَ اللهُ تَبَارَكَ وَتَعَالىٰ: يَابْنَ آدَمَ بِمَشِيَّتِىْ كُنْتَ اَنْتَ الَّذِيْ تَشَاءُ لِنَفْسِكَ مَا تَشَاءُ، وَ بِقُوَّتِىْ اَدَّيْتَ اِلَىَّ فَرَائِضِىْ وَ بِنِعْمَتِىْ قَوِيْتَ عَلىٰ مَعْصِيَتِىْ
„Scrie că Allah, Preaȋnaltul și Absolutul a poruncit: «O, fiu al lui Adam! Prin voința dăruită (ţie) de Mine tu-ţi dorești tot ceea ce-ţi dorești și prin puterea dată (ţie) de Mine tu-ţi ȋndeplinești pentru Mine sarcinile recomandate de Mine și prin darurile (voinţa, puterea, etc.) conferite (ţie) de Mine ești capabil să nu Mi te supui.»” (Biharul Anwar, vol. 5, p. 56 citat din Tafsir Ayyași)[url=#_ftn1][/url]
Ideea generală a acestui Hadith-e-Qudsi se găsește și în alte tradiții relatate de imamii infailibili.
Naratorul a venit la Imamul Sadiq (a.s.) și pentru a-i confirma convingerile sale, și-a explicat credința în dreptatea divină în felul următor:
 „Eu cred că Dumnezeu i-a poruncit omului să facă numai acele fapte care sunt în capacitatea și puterea sa. Și orice face omul este ȋn urma voinţei, intenției, hotărȃrii și destinului lui Allah”. Imamul (a.s.) a răspuns:
 
هٰذَا دِيْنُ اللهِ الَّذِىْ اَنَا عَلَيْهِ وَ آبَائِىْ
„Aceasta este religia divină urmată de mine și de strămoșii mei." (Biharul Anwar, vol. 5, p. 36 citat din cartea Kitab al-Tauhid de Sheikh Saduq (a.r.)[url=#_ftn2][/url]
Dacă analizăm această tradiție, observăm că naratorul a negat predestinarea în prima jumătate a afirmaţiei sale și a respins libertatea absolută în a doua jumătate. Imamul (a.s.) a aprobat felul ȋn care el a înțeles religia.


Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Calea de mijloc - Amr bainal amrain
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: RELIGIA ISLAM :: BAZELE ISLAMICE-
Mergi direct la: