بسم الله الرحمن الرحيم
INTRODUCERE
Allah – Preainaltul – spune:
„O , voi cei care credeti, pomeniti-L pe Allah mereu” Coran (33, 41)
„...celor care-L pomenesc pe Allah mereu si acelora (dintre femei) care-L pomenesc.....” Coran (33, 35).
„Si daca ati implinit randuielile voastre, pomeniti-L slavindu-L (pe Allah), asa cum ii pomeniti pe parintii vostri, ba chiar cu si mai mare ravna sa-L pomeniti” Coran (2, 200)
Aceste versete conţin porunca de a ne aminti de Allah, intens şi deplin, deoarece credinciosul are o nevoie foarte mare sa isi aminteasca de Allah, şi nu poate face fără el chiar şi o clipeala de ochi. Acest lucru se datorează faptului că fiecare clipă pe care o persoană o petrece fara sa faca dhikr (pomenirea lui Allah), nu ii va aduce nici un beneficiu. Mai mult, prejudiciul celor ce neglijează dhikr, este mult mai mare decât orice beneficiu. Unul dintre "aarifeen (cei care au cunoştinţe despre Allah) a spus:”Daca o persoana isi petrece ani si ani in dhikr, si se abate chiar si o clipa de la dhikr, ceea ce pierde in acea clipa este mult mai important decat ceea ce a acumulat in toti acei ani de dhikr”.
Al-Bayhaqee relateaza ca Aisha l-a auzit pe Profetul Muhammad (saws) spunand: „Nu mai este timp în care fiul lui Aadam nu-şi aminteşte de AIIah, cu excepţia faptului că va fi o sursă de regret pentru el în Ziua Judecăţii de Apoi”.
Mu'aadh ibn jabal( radiallaahu 'anhu), relateaza ca Profetul Muhammad (sawas) a spus:”Oamenii Paradisului nu vor avea nici un regret, cu exceptia momentelor in care nu L-au pomenit pe Allah”.
Mu'aadh ibn Jabal deasemenea relateaza ca Mesagerul lui Allah (saws) a fost intrebat:”Care fapta este cea mai iubita de catre Allah?”Profetul (saws) a raspuns:”Continua sa tii umeda limba ta cu dhikr, pana cand vei muri.”
SLEFUIREA INIMII
Abu Dardaa (radiallaahu 'anhu) spunea:” Pentru orice exista o slefuire şi slefuirea inimii este pomenirea lui Allah (dhikr) ".
Al-Bayhaqee relateaza de la Ibn 'Umar (radiallaahu 'anhu) ca Mesagerul lui Allah (saws) a spus:” Pentru toate există o slefuire, şi slefuirea pentru inimi este dhikr (pomenirea) lui Allah. Nu este nimic mai puternic în salvarea unei persoane de pedeapsa lui Allah decât pomenirea (dhikr) lui Allah. " S-a spus:” Nici măcar Jihad pe calea lui Allah?”.Si Profetul (saws) a raspuns:” Nici chiar dacă ar fi să continui lupta cu sabia ta, până când se rupe ".
Nu există nici o îndoială că inimile devine ruginite, la fel cum monedele de cupru si argint devin ruginite.Slefuirea de aceasta rugina este dhikr (pomenirea lui Allah).Acest lucru se datoreaza faptului ca dhikr este ca o slefuire ce face inima asemenea unei oglinzi stralucitoare. Când dhikr este abandonat, rugina se întoarce.Dar cand credinciosul revine la dhikr, inima este din nou slefuita.
Şi inimile devin ruginite din cauza a două lucruri:
(i) neglijarea pomenirii lui Allah, si
(ii) comiterea de pacate
Slefuirea pentru aceste două lucruri este:
(i) cautarea iertarii lui Allah, si
(ii) dhikr
CONFUNDAND ADEVARUL CU MINCIUNA
Daca cineva neglijează dhikr de cele mai multe ori, atunci inima lui va deveni ruginita, în conformitate cu modul neglijent în care acea persoana traieste. Şi atunci când această rugină murdara se acumulează pe inima, in scurt timp nu va mai recunoaste lucrurile asa cum sunt ele in realitate. Astfel, vede falsitatea ca şi cum aceasta ar fi adevărul, si adevărul ca şi cum ar fi falsitate. Acest lucru se datorează faptului că aceasta rugina se închide la culoare şi produce confuzie in percepţia inimii, şi astfel nu este în măsură să recunoască cu adevărat lucrurile asa cum sunt ele in realitate.Astfel ca rugina se acumuleaza, inima se innegreste, si cand acest lucru se intampla inima devine colorata cu aceasta rugina murdara, iar când se întâmplă acest lucru, se corupe perceptia inimii şi recunoaşterea lucrurilor.Apoi, inima nu accepta adevarul si nici nu respinge falsitatea, şi aceasta este cea mai mare nenorocire care poate lovi inima.Faptul ca neglijeaza dhikr si isi urmeaza capriciile si dorintele , este o consecinta directa a unei astfel de inimi, care stinge lumina inimii si este oarba.Allah subhana wa ataaala – spune: „Si fii rabdator impreuna cu aceia care-L cheama pe Domnul lor dimineata si seara, dorind Fata Sa!Si nu intoarce ochii tai (pentru altii) de la ei, ravnind la podoaba vietii din aceasta lume si nu te supune celuia caruia i-am facut inima nepasatoare fata de pomenirea Noastra, care urmeaza poftei sale si ale carui fapte sunt in desert”(18, 28) .
CALITATI AL GHIDARII
Deci, atunci când un credincios doreşte să urmeze o altă persoană (ca si model), el trebuie sa fie atent la: este aceasta persoana dintre cei ce fac dhikr, sau dintre cei ce neglijeaza pomenirea lui Allah?Aceasta persoana gandeste si traieste in conformitate cu capriciile si dorintele sale, sau in conformitate cu Revelatia venita de la Allah subha wa ata’alla?Deci, in cazul in care gandeste si traieste dupa dorintele si capriciile sale, el este de fapt, dintre oamenii ce sunt neglijenti cu religia lor;sunt cei ale caror actiuni si interese au mers dincolo de limitele permise de Allah, si ale caror fapte sunt fara folos.
Acest lucru poate fi explicat in mai multe feluri.Inseamna ca acea persoana:
(i) pierde beneficiile acestui tip de actiune (ascultarea de Allah, dhikr, etc), care este esentiala, si in care se afla succesul si fericirea;
(ii) depasesc limitele impuse de Allah;
(iii) sunt distruse, si
(iv) sunt opuse adevarului;
Ideea este că Allah - Cel Prea Înalt - a interzis urmarea tuturor celor ce posedă aceste atribute.Deci, este absolut esential ca o astfel de persoana sa nu fie urmata (ca si model), indiferent daca aceasta este Shaikh-ul tau, persoana ale carui exemple le urmezi, sau o persoana de care asculti.Daca ei sunt o astfel de persoana, atunci trebuie sa va distantati de ei.
Cu toate acestea, dacă se constată că persoana , in marea majoritate a cazurilor,este preocupata cu pomenirea lui Allah (dhikr) si urmeaza Sunnah Profetului, si actiunile si interesele sale nu depasesc limitele impuse de Allah, dar este mai degraba judicioasa si ferma in actiunile si interesele sale, putem urma acea persoana fara nici o problema.
Într-adevăr, nu există nici o diferenţă între vii şi morţi, cu excepţia celor ce il pomenesc pe Allah (fac dhikr);deoarece Profetul (saws) a spus:”Diferenta intre cineva care isi aminteste de Allah, si cineva care nu o face, este ca si diferenta dintre viata si moarte.”
SURSA:traducere din AREWEPREPARED