AcasaPortalCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Top postatori
Noor İslam
 
Admin
 
ascary
 
ahmed yusuf
 
Corina
 
nargis b
 
io@n@
 
jadhha
 
Miss Surya
 
Selma Nuran
 
Ultimele subiecte
» Ruga rostita in taina de cei necajiti
Lun Iul 27, 2015 5:01 am Scris de nargis b

» Ruga pentru intampinarea lunii Ramadhan
Vin Iun 19, 2015 1:50 am Scris de nargis b

» Munca asidua si darnicia
Dum Mar 15, 2015 4:02 am Scris de nargis b

» Mai intai pentru aproape si apoi pentru sine
Sam Mar 14, 2015 11:02 pm Scris de nargis b

» Imamul Hussein (as) - Scurta descriere si analiza
Lun Mar 09, 2015 3:03 pm Scris de Admin

» Viata Imamului Hasan (as)
Mar Mar 03, 2015 6:44 pm Scris de Admin

» Viata Fatimei Al Zahraa (as)
Joi Feb 26, 2015 6:45 pm Scris de Admin

» Imamul Ali (as) - Viata sa
Mar Feb 24, 2015 5:28 pm Scris de Admin

»  Profetul Muhammad (salla Allah alayhi wa alih wa salam)
Lun Feb 23, 2015 5:03 pm Scris de Admin

» Perioada sarcinii
Lun Feb 23, 2015 12:36 am Scris de nargis b

» Oare unde sunt si ce mai fac revertitii?
Mier Ian 28, 2015 5:05 pm Scris de Admin

» Taqwa - Evlavia
Dum Ian 18, 2015 6:38 pm Scris de nargis b

» Ruga tainica a celor care nadajduiesc
Mier Ian 07, 2015 11:34 pm Scris de nargis b

» Ruga tainuita a celor ce se caiesc
Lun Ian 05, 2015 3:01 am Scris de nargis b

» Obiecţii ȋmpotriva credinţei ȋn dreptatea divină – Partea a II-a
Lun Ian 05, 2015 2:04 am Scris de nargis b

» Norme pentru atingerea perfectiunii spirituale
Mier Dec 31, 2014 7:47 am Scris de nargis b

» Ruga rostita in taina de cei care se plang
Mier Dec 31, 2014 5:26 am Scris de nargis b

» Sunt dezastrele manifestarea dreptatii sau milei lui Allah?
Sam Dec 27, 2014 3:23 am Scris de nargis b

» Calea de mijloc - Amr bainal amrain
Lun Dec 08, 2014 12:15 am Scris de nargis b

» Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah
Lun Noi 24, 2014 1:03 am Scris de nargis b

Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Octombrie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
CalendarCalendar
geomap

hit counters
Bloguri dragi mie
Noul Musulman
Blogu'lu'Yusuf
Hadisuri
Familia İslamica
Coranul Tradat
İslam Romanesc
Gradinile Credincioşilor
Dumnezeu ın Coran
Subiectele cele mai active
TRADITIA PROFETULUI
Versetul zilei
SA NE CUNOASTEM!
SUBIECTE LA CARE TREBUIE SA MEDITEZI
SCUZELE FEMEİLOR CARE NU PORATA VAL
Istoria Convertirii Mele...
Lectii despre Ramadan - Sheikh Assim L. Al Hakeem
BINE ATI VENIT!
DUA PENTRU FIECARE ZI DIN LUNA RAMADAN
INTREBARI & RASPUNSURI
facebook
Forumul Despre Islam

Creează-ți o insignă
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Noor İslam
 
Admin
 
ahmed yusuf
 
nargis b
 
io@n@
 
Corina
 
ilayda
 
Noor
 
Selma Nuran
 
Umm Adam
 
VIZITATORI

Distribuiţi | 
 

 SUFISMUL- Introducere

In jos 
AutorMesaj
io@n@
MODERATOR
MODERATOR
avatar

Mesaje : 50
Data de inscriere : 26/07/2010
Varsta : 30
Localizare : Bacau/Iasi

MesajSubiect: SUFISMUL- Introducere   Mier Dec 22, 2010 6:00 am


Intrucat
pentru multi sufismul este un termen ambiguu vom prezenta aici pe scurt
coordonatele principale ale acestui curent spiritual. In „Dictionaire:
Theosofie-Esoterisme-Metaphisique-Orientalisme, edition Rhea,Paris sufismul
este definit ca: „ scoala initiatica a Islamului bazata pe interpretarea
esoterica a Coranului. Sufitii erau adeptii unei realizari personale a
prezentei divine, starea de extaz era obtinuta prin meditatie profunda si
repetarea numelui lui Dumnezeu”


Sufismul
este deci o traditie spirituala in cadrul religiei islamice.






Sufismul este marcat de anumite norme
existentiale, practica sufi fiind imposibila fara a avea la baza aceste
precepte.


Introducerea
in sufism al lui Nasr al-Sarrag Kitab al-luma enumera sapte asemenea precepte:


1.
tawba-pocainta


2.
wara-abstinenta
(castitatea)



3.
zuhd-asceza


4.
faqr-saracia


5.
sabr-rabdarea


6.
tawwakul-credinta
in Dumnezeu



7.
rida-multumirea.


Asemanarea
cu Yama si Nyama Yoghina este evidenta. Desi unii autori considera ca sufismul
are o influenta din partea vedantismului lui Sankara (vezi R.C. Zaehner „Hindu
and Muslim Mysticism pag 86-134) gigantul
Mircea Eliade afirma: „Data fiind importanta ascezei si tehnicilor
meditatiei, ne-am gandi mai degraba laYoga” op citate pag 126-127.


Drumul
spre desavarsire implica numeroase
stadii (peste 100) printre care enumeram: trezirea
spirituala (inaba), aspiratia spre desavarsire, invocatia sau meditatia (dikr),
abandonul de sine (taslim), adoratia (’ibada) cunoasterea (ma’rifa),
dezvaluirea (kasf), anihilarea egoului (fana) si stabilirea definitiva in
Dumnezeu.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
ascary

avatar

Mesaje : 126
Data de inscriere : 11/12/2010

MesajSubiect: Re: SUFISMUL- Introducere   Vin Dec 24, 2010 6:07 am

Interesant. Shukran si asteptam o continuare...
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Sabri Razin



Mesaje : 6
Data de inscriere : 08/12/2010

MesajSubiect: Re: SUFISMUL- Introducere   Mar Dec 28, 2010 6:11 am

Acestia sunt oamenii aia care joaca un fel de baba oarba nu ,se invart in cerc,corect nu?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
shaa



Mesaje : 9
Data de inscriere : 04/03/2011

MesajSubiect: Re: SUFISMUL- Introducere   Vin Mar 04, 2011 5:20 pm

Sabri,te referi la dervishi ? :)
eu cred ca sufismul nu e doar un simplu `curent`. Cand aud curent ma gandesc la ceva temporar, care azi apare si maine dispare, ramanand doar amintirea. Sufismul (prin reprezentatii sai asceti) a existat inca din primele generatii de dupa Profet,si dupa cum stim nu a disparut pana astazi..
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Selma Nuran

avatar

Mesaje : 23
Data de inscriere : 31/08/2010
Varsta : 31
Localizare : Chisinau

MesajSubiect: Re: SUFISMUL- Introducere   Vin Mar 11, 2011 10:42 pm

selam aleycum la toata lumea. de mult nu am mai intrat pe forum şi vad ca inca se dezbate activ subiectul despre sofi.
familia mea, suntem sofi di tarikatul nakşibendi.
Foarte multe din lucrurile pe care le scrieti voi mai sus sunt cam abstracte daca raportam la ce facem noi zi de zi, sau cum se manifesta sufizmul...
Eu sunt deschisa sa va raspund la intrebari daca pe cineva intereseaza ce inseamna sufizmul cu adevarat.
la videourile de mai sus aş putea spune ca sofi sunt mai multe feluri, ca caracteristica a majoritatea tarikaturilor esta ca ei au un Seih (un imam de nivel mai inalt) care este ca un profesor sau ca un indrumator pentru musulmani. Sofi fac zikir....dar in dependenta de tarikat in diferite feluri.
specificul tarikatului nakşibendi este ca noi avem un Gavs, care ne este ca un profesor sau chiar ca un tata, el impreuna cu familia lui promoveaza sunnetul Profetului nostru (sav) adica incearca sa traiasca maxim posibil conform exemplului lui Hz Muhammed (sav), nu doar cum facea rugaciunea ci in toate manifestarile sale cunoscute.
tarikatul nostru face zikir secret in dependenta de ceilalti care se aduna in grupuri mari si rostesc impreuna numele lui Allah, nakşi mai inseamna nu doar sa faci zikir fara sa spui la cineva ci are ca sens şi neexteriorizarea a tot ce facem noi pentru Allah, adica sa ramina doar intre Allah şi noi, atunci are valoare mai mare.
noi facem rugaciunea cu toate sunneturile şi vitrivagipurile şi nafile rekat, in deosebire de arabi care fac doar farzurile. şi asta nu depinde de şcoala islamica deoarece familia lui Gavsul nostru sunt ŞAFİ ca majoritatea arabilor, dar fac rugaciunea completa cu suneturi, vitrivagipuri şi nafile namazurile.
de fapt nu e mare diferenta, toti sofiurile care iam cunoscut respecta foarte mult religia,
atita timp cit e ceva care te ajuta sa te apropii de Allah, nu vad vreo problema...
de exemplu in imperiul otoman nu se luau la razboi soldatii care nu erau sofi, adica care nu aveau un seih. fiecare sultan a avut linga el cel mai mare seih şi nu a luat nici o hotarire daca seihul lui nu a dat acordul, adica daca nu evea o intenie islamica, sultanul nu avea nici un drept sa actioneze de capul lui cu toate ca era sultan!!!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://mdfemeimusulmane.forumers.ro
io@n@
MODERATOR
MODERATOR
avatar

Mesaje : 50
Data de inscriere : 26/07/2010
Varsta : 30
Localizare : Bacau/Iasi

MesajSubiect: Re: SUFISMUL- Introducere   Mar Feb 14, 2012 6:15 am

ufismul este o mişcare mistică islamică, ce se distanţează de abordarea tradiţionalistă a Islamului, şi tinde la o relaţie mai personală cu Dumnezeu. Aceasta subliniază importanţa unei căutări interioare a lui Dumnezeu ca un complement al ordinii exterioare a “shariah” adică a legii.

Cuvântul provine de la “suf” (lână), pentru că vechii naratori de poveşti, de la care a evoluat sufismul, purtau îmbrăcăminte de lână.

Sufiştii au ca obiectiv să se piardă în realitatea ultimă a divinităţii prin repetiţia constantă a “dhikr” adică a menţiunii lui Dumnezeu.

DHIKR este un cuvânt arab care înseamnă “amintire” şi se referă la practica sufi care implică amintirea de Dumnezeu, recitarea numelor lui Dumnezeu şi conştiinţa prezenţei lui Dumnezeu. Se poate face în mod silenţios sau cu voce tare, în singurătate sau în grup. Această prelungită repetiţie a numelui lui Dumnezeu este pentru sufişti o metodă de concentrare spirituală. Deseori se folosesc ajutoare ca muzica, un rozariu, dansul şi exerciţii sistematice de respiraţie. Această practică este validată de Coran 33, 41: “Oh, credincioşi, amintiţi-vă des de Dumnezeu şi slăviţi-L în zori şi în amurg.”

Pentru sufişti, dhikr-ul este un act atât a lui Dumnezeu, cât şi un act uman. Este Dumnezeu cel care se invocă pe sine, la fel cum este invocat de un credincios.
Pentru sufişti, dhikr-ul este un act atât a lui Dumnezeu, cât şi un act uman. Este Dumnezeu cel care se invocă pe sine, la fel cum este invocat de un credincios.

În mod tradiţional, Islamul I-a dat lui Dumnezeu 99 de nume. Conform Coranului, 7,179, “ Lui Îi aparţin cele mai frumoase nume.” Unele dintre acestea se referă la esenţa lui Dumnezeu, ca şi Allah, numele suprem care înseamnă unicul, şi “ar-Rahman”, Cel Milostiv, care uneori este echivalat cu Allah. Alte nume se referă la calităţile lui Dumnezeu, cum ar fi “ar-Rahim”, Cel plin de Compasiune, şi “al-Bari”, Creatorul. O altă categorie se referă, pe de o parte, la numele lui Dumnezeu care indică milostenia Lui şi, pe de altă parte, la numele care indică inteligenţa şi măreţia Lui.

Majoritatea numelor lui Dumnezeu se găsesc în cartea sacră; totuşi unele provin din afara Coranului. Numele suprem de Allah era uzual încă de dinaintea epocii Coranului, dar semnificaţia sa a fost transformată de Coran. Câteva exemple cu nume tipice ale lui Dumnezeu sunt “al-Haqq” (Adevărul), “al-Ahad” (Unicul), “al-Hakam” (Judecătorul), “al-Quddus ( Sfântul), “al-Kabir” (Maiestuosul), “al-Karim” (Generosul), “al-Wali (Protectorul), “al-Wadud (Afectuosul).Uneori cuvântul “dhikr” este folosit pentru a desemna o ceremonie sufi în general dar, în mod special, se referă la invocarea Numelui Divin în miezul ceremoniei.

După cum puteţi vedea, această practică corespunde îndeaproape cu “amintirea de Fiinţă” şi cu "Conştiinţa Superlativă a Fiinţei", care menţinute moment de moment conduce la trezirea conştiinţei obiective. Despre toate acestea ne vorbeşte V.M. Samael:Cel mai grav lucru în viaţă este a uita de sine însuşi. Astfel că este necesar să trasformăm impresiile, iar aceasta este posibil doar interpunând Fiinţa între diversele vibraţii ale lumii exterioare şi minte. Când cineva interpune între impresii şi minte ceea ce se numeşte Conştiinţă, este evident că impresiile se transformă în Forţe şi Puteri de Ordin Superior.

Este foarte uor să interpunem conştiinţa între impresii şi minte. Pentru a primi impresiile cu conştiinţa şi nu cu mintea, este necesar doar să un uităm de noi înşine într-un moment dat. (...) Trebuie să fim concentraţi în Fiinţă, pentru ca să fie Fiinţa, Conştiinţa Seuperlativă a Fiinţei, cea care primeşte impresiile şi le digeră în mod corect. Astfel se evită îngrozitoarele reacţii pe care toţi, unii şi alţii, le au în faţa impacturilor ce provin din lumea exterioară. În acest fel se transformă complet impresiile, şi odată transformate, ne dezvoltă în mod minunat.

Pentru că dacă cineva uită de sine însuşi, de propria sa Fiinţă Interioară în prezenţa unui insultator, termină prin a insulta; dacă cineva uită de sine însuşi, de propria sa Fiinţă, în prezenţa unui pahar de vin, termină prin a se îmbăta; dacă cineva uită de sine însuşi, de propria sa Fiinţă în prezenţa unei persoane de sex opus, termină prin a fornica.

Când cineva învaţă să trăiască in stare de Alertă Percepţie, de Alertă Noutate; când cineva îşi aminteşte de sine însuşi din moment în moment, (...); când cineva un uită niciodată de sine însuşi, fără îndoială va deveni conştient.

În vremuri de dure tentaţii, umiliri şi dezolări, cineva trebuie să apeleze la intima amintire de sine însuşi.

În profunzimea fiecăruia dintre noi se află Tonantzin aztecă, Stella Maris, Isis egipteană, Zeiţa Mamă, aşteptându-ne pentru a ne vindeca inima îndurerată.

Cînd cineva îşi dă şocul «Amintirii de Sine», se produce realmente o schimbare miraculoasă în toată structura corpului, astfel că celulele primesc un aliment diferit.

Să ne amintim de înţeleptul din Mallorca, Raimundo Lulio (1235-1315), care în “Cartea Celor o Sută de Nume ale lui Dumnezeu” stabilea metoda marilor maeştri ai Islamului: Dhikr-ul, care îl punea pe mistic în contact direct cu Divinitatea.INSTITUŢII SUFI

Sufismul a început să fie instituţionalizat destul de timpuriu, atunci când sufiştii au format comunităţi stabile în care puteau trăi împreună si în care puteau participa la activităţi de ordin educativ. Centrele sufi se alcătuiau deseori pe baza fondurilor caritative (waqí) şi îşi dezvoltau propriul lor stil de viaţă.

Primele grupuri de sufişti au apărut în secolele VIII şi IX. Şcoala din Bagdad a predat o învăţătură sistematică a etapelor misticismului prin intermediul purificărilor simţurilor şi spiritului. Începând cu secolul al X lea s-a produs o distanţare între ortodoxia islamică şi sufism.

Instituţiile sufi puneau accent, de asemenea, pe virtuţi, cum ar fi umilinţa şi grija pentru semeni.
V.M. Samael afirmă cu precizie că sacrificiul dezinteresat pentru umanitate este un element esenţial al unei adevărate şcoli de regenerare. Din acest motiv, V.M. Sivananda indică ascetismul ca şi caracteristică esenţială a sufismului. Devotul consacră toate acţiunile sale fizice, mentale şi spirituale voinţei lui Dumnezeu. Unitatea lui Dumnezeu, fraternitatea dintre oameni şi propria dăruire Domnului sunt doctrinele cele mai vitale ale sufismului. Sufismul îl recunoaşte pe Dumnezeu cu formă, dar recunoaşte, de asemenea, aspectul său fără formă. Sufismul combină extazul cu serviciul în slujba umanităţii. Sivananda subliniază următoarele cuvinte elocvente din Coran: Nici un om nu este cu adevărat credincios dacă nu doreşte fratelui său ceea ce îşi doreşte sie însuşi. Dumnezeu nu va dărui afecţiunea Sa acelui om care nu se va dărui pe sine celorlalte creaturi. Preferatul lui Dumnezeu este cel ce face bine creaturilor Sale. Cel mai bun dintre oameni este cel care face să crească binele omenirii. Toate creaturile lui Dumnezeu sunt familia Sa. Cel mai iubit de Dumnezeu este cel ce încearcă să facă un bine mai mare creaturilor Sale. Hrăneşte-l pe cel înfometat, vizitează-l pe cel bolnav şi eliberează-l pe acel prizonier când a fost închis pe nedrept. Ajută orice persoană oprimată, fie că este sau nu musulmană. Iubeşte-l înainte de toate, pe aproapele tău.

Orice om poate ajunge la eliberare prin intermediul credinţei sale şi bunelor sale acţiuni. (...) Anihilaţi egoul vostru. Serviţi umanitatea în suferinţă. Sacrificaţi banii voştri, timpul şi energia voastră în serviciul săracilor şi al oprimaţilor. Asta da, vă va oferi salvarea sau libertatea.

Să ne amintim că a da de pomană si a face acte de caritate este unul din cei cinci stâlpi ai Islamismului.ORDINE SUFI
Instituţiile sufi din prima perioadă a Islamului au evoluat în secolul XII spre ordinele formale cunoscute ca TARIQAHS. Erau conduse de un lider elevat spiritual, cunoscut ca SHAYKH, şi erau formate din membrii stabili (care puteau sau nu să fie căsătoriţi) şi din adepţi laici. Principalele ordine s-au subdivizat în sute de alte ordine. Deşi scopul principal era să crească conştiinţa mistică de Dumnezeu, îndeplineau, de asemenea, şi un important rol misional, în special la graniţele lumii musulmane, în locuri ca Asia Centrală, India, Sudan şi Africa Occidentală.

V.M. Samael afirmă că în vocaţia misională este sacrificiu, şi că “dacă nu am face nimic pentru a purta lumina cunoaşterii altor oameni, popoare şi limbi, am cădea într-un egoism spiritual, foarte rafinat, ce ne-ar împiedica în orice progres interior.” Să iubeşti fără să ceri nimic în schimb, să elimini ranchiuna, să ierţi în mod corect defectele celuilalt, să îţi dăruieşti viaţa aproapelui, orice sacrificiu adevărat este recompensat de Dumnezeu.


http://www.vopus.org/ro/gnoza-gnosticism/gnoza-si-gnosticism/sufismul.html
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: SUFISMUL- Introducere   

Sus In jos
 
SUFISMUL- Introducere
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: RELIGIA ISLAM :: RELIGIE COMPARATA-
Mergi direct la: