AcasaPortalCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Top postatori
Noor İslam
 
Admin
 
ascary
 
ahmed yusuf
 
Corina
 
nargis b
 
io@n@
 
jadhha
 
Miss Surya
 
Selma Nuran
 
Ultimele subiecte
» Ruga rostita in taina de cei necajiti
Lun Iul 27, 2015 5:01 am Scris de nargis b

» Ruga pentru intampinarea lunii Ramadhan
Vin Iun 19, 2015 1:50 am Scris de nargis b

» Munca asidua si darnicia
Dum Mar 15, 2015 4:02 am Scris de nargis b

» Mai intai pentru aproape si apoi pentru sine
Sam Mar 14, 2015 11:02 pm Scris de nargis b

» Imamul Hussein (as) - Scurta descriere si analiza
Lun Mar 09, 2015 3:03 pm Scris de Admin

» Viata Imamului Hasan (as)
Mar Mar 03, 2015 6:44 pm Scris de Admin

» Viata Fatimei Al Zahraa (as)
Joi Feb 26, 2015 6:45 pm Scris de Admin

» Imamul Ali (as) - Viata sa
Mar Feb 24, 2015 5:28 pm Scris de Admin

»  Profetul Muhammad (salla Allah alayhi wa alih wa salam)
Lun Feb 23, 2015 5:03 pm Scris de Admin

» Perioada sarcinii
Lun Feb 23, 2015 12:36 am Scris de nargis b

» Oare unde sunt si ce mai fac revertitii?
Mier Ian 28, 2015 5:05 pm Scris de Admin

» Taqwa - Evlavia
Dum Ian 18, 2015 6:38 pm Scris de nargis b

» Ruga tainica a celor care nadajduiesc
Mier Ian 07, 2015 11:34 pm Scris de nargis b

» Ruga tainuita a celor ce se caiesc
Lun Ian 05, 2015 3:01 am Scris de nargis b

» Obiecţii ȋmpotriva credinţei ȋn dreptatea divină – Partea a II-a
Lun Ian 05, 2015 2:04 am Scris de nargis b

» Norme pentru atingerea perfectiunii spirituale
Mier Dec 31, 2014 7:47 am Scris de nargis b

» Ruga rostita in taina de cei care se plang
Mier Dec 31, 2014 5:26 am Scris de nargis b

» Sunt dezastrele manifestarea dreptatii sau milei lui Allah?
Sam Dec 27, 2014 3:23 am Scris de nargis b

» Calea de mijloc - Amr bainal amrain
Lun Dec 08, 2014 12:15 am Scris de nargis b

» Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah
Lun Noi 24, 2014 1:03 am Scris de nargis b

Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Iulie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar
geomap

hit counters
Bloguri dragi mie
Noul Musulman
Blogu'lu'Yusuf
Hadisuri
Familia İslamica
Coranul Tradat
İslam Romanesc
Gradinile Credincioşilor
Dumnezeu ın Coran
Subiectele cele mai active
TRADITIA PROFETULUI
Versetul zilei
SA NE CUNOASTEM!
SUBIECTE LA CARE TREBUIE SA MEDITEZI
SCUZELE FEMEİLOR CARE NU PORATA VAL
Istoria Convertirii Mele...
Lectii despre Ramadan - Sheikh Assim L. Al Hakeem
BINE ATI VENIT!
DUA PENTRU FIECARE ZI DIN LUNA RAMADAN
INTREBARI & RASPUNSURI
facebook
Forumul Despre Islam

Creează-ți o insignă
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Noor İslam
 
Admin
 
ahmed yusuf
 
nargis b
 
io@n@
 
Corina
 
ilayda
 
Noor
 
Selma Nuran
 
Umm Adam
 
VIZITATORI

Distribuiţi | 
 

 AQIDAH AT-TAHAWIYYA

In jos 
AutorMesaj
Admin
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 426
Data de inscriere : 08/10/2009
Varsta : 48
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: AQIDAH AT-TAHAWIYYA   Vin Ian 01, 2010 11:16 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalam aleikum!

Desi , iata, au trecut 20 de cand islamul poate fi facut cunoscut fara nici un fel de bariera romanilor, nimeni pana acum nu a dorit sau nu a reusit sa traduca in limba romana aqida traditionala a musulmanilor sunniti.
Un roman, fratele nostru Salahudin, cu voia lui Allah subhanawataalla, a reusit acest lucru.Ii multumesc pe aceasata cale, pentru ca romanii musulmani aveau nevoie sa isi cunoasca crezul, si nu in ultimul rand, pentru ca sunt multe curente care incearca sa introduca in cadrul comunitatii tot felul de alte variante de aqida.
Frate Salahudin, Allah sa te rasplateasca si sa te binecuvanteze pentru munca ta!


AQIDAH AT-TAHAWIYYA


Aqidah (Araba: عقيدة plural عقائد aqā'id‎) este un termen islamic care insemna crez. Orice sistem religios, sau crez, poate fi un exemplu de aqidah. Oricum acest termen, folosit in istoria si teologia musulmanilor, denota acele lucruri asupra carora Musulmanii au convenit.

Musulmanii afirma crezul lor ca fiind inclus in cele 6 articole ale credintei. Asupra acestora exista un consens general ca ele sunt clar exprimate in Qur’an.


CREZUL ISLAMIC


1.Cred in Allah (in Unicitatea Lui si in faptul ca El este singurul caruia ma supun si inchin),


2.Cred in Ingerii lui Allah,


3.Cred in Cartile revelate ale lui Allah (Tora, Evanghelia-in versiunile lor originale si in Coran),


4.Cred in Trimisii lui Allah,


5.Cred in Ziua de Apoi (implicit in Judecata de Apoi),


6.Cred in destinul rau sau bun de la Allah.


Aqidah at-Tahawiyya sau "Fundamentele crezului Islamic” de Imam Tahawi este lucrarea care sta la baza celor 3 mari scoli acceptate in Aqidah Sunni: Ashari, Maturidi si Athari.
“Doctrina” Tahawi (al-`Aqida), este un text de baza pentru toate timpurile, ce enumera ceea ce un Musulman trebuie sa stie si sa creada.


TAHAWI- DECLARATIA DOCTRINEI ISLAMICE
(AL-`AQIDA AL-TAHAWIYYA)


In numele lui Allah, Cel mai Milos, Cel mai Milostiv


Lauda lui Allah, Stapanul Lumilor.


Marele invatat Hujjat al-lslam Abu Ja'far al-Warraq al-Tahawi al-Misri (Allah sa-l miluiasca!) a spus: Aceasta este o prezentare a credintelor Ahl al-Sunna wa al-Jama`a, in conformitate cu invatatura juristilor acestei religii : Abu Hanifa al-Nu`man ibn Thabit al-Kufi, Abu Yusuf Ya`qub ibn Ibrahim al-Ansari si Abu `Abdullah Muhammad ibn al-Hasan al-Shaybani (Allah sa fie multumit de ei) si cu ceea ce ei cred referitor la fundamentele religiei si cu credinta lor in Stapanul Lumilor.


1.At-Tawhid: Unicitatea lui Allah


Noi spunem despre Unicitatea lui Allah, crezand cu ajutorul lui Allah ca:


Allah(Dumnezeu) este Unic, fara parteneri, asociati sau altceva egal cu El.


Nimic nu este asemeni Lui.


Nu exista nimic care sa il copleseasca.


Nu exista alt Dumnezeu inafara de El.


El este etern fara sa aiba un inceput si exista la nesfarsit.


El nu va disparea niciodata si nu se va sfarsi.


Nimic nu se intampla decat cu voia Sa.


Nicio imaginatie nu Il poate concepe si nicio ratiune nu Il poate intelege.


El este diferit de orice fiinta creata.


El este viu si nu moare niciodata, este intotdeauna activ si nu doarme niciodata.


El a creat fara sa aiba nevoie sa o faca si inzestreaza creatia Sa fara niciun efort.


El cauzeaza moartea fara teama si readuce viata fara dificultate.


El a existat intotdeauna impreuna cu atributele sale inca dinaintea creatiei. Aducand creatia la viata nu a adaugat nimic in plus atributelelor sale initiale. Asa cum era, impreuna cu atributele Sale, in pre-eternitate, asa va ramane mereu, la nesfarsit.


Era nu numai dupa actul creatiei prin care El poate fi descris ca fiind “Creatorul”, dar era, de asemenea, nu numai prin actul conceptiei ce Il descrie ca “ Cel care concepe”.


El a fost intotdeauna Domn chiar si cand nu era nimic al carui Domn sa fie, si a fost intotdeauna Creator chiar si cand nu era nicio creatie.


In acelasi fel in care El este numit “Cel care re-aduce la viata pe cei morti ”, dupa ce i-a adus pe ei la viata prima oara, si merita acest nume inainte de a face aceasta, la fel, El merita numele de “Creator” chiar inainte ca el sa-I fi creat pe ei.


Acesta este posibil deoarece El are puterea de a face orice, totul depinde de El, totul este usor pentru El, iar El nu are nevoie de nimic. "Nu este nimic asemenea cu El, El este Cel care aude totul si Cel care vede totul." (al-Shura 42:11)


El a creat creatia cu stiinta Sa.


El a stabilit destinele celor pe care El le-a creat.


El le-a atribuit lor perioade fixe de viata.


Nimic despre ele nu-I era ascuns inainte ca El sa le fi creat, si El stia tot ceea ce vor face ele chiar inainte ca El sa le fi creat.


El le-a poruncit sa se supuna Lui si le-a interzis lor sa se razvrateasca.


Fiecare lucru se intampla in accord cu randuiala si vointa Sa si vrerea Sa se implineste. Singura dorinta pe care o au oamenii este ceea ce El le harazeste lor. Ceea ce El le doreste se intampla, iar ceea ce nu doreste, nu se intampla.


El daruieste calauzire numai cui El doreste, si Ii protejaza, si Ii apara de pericole, in nemarginita Sa generozitate; si El duce in ratacire pe oricine doreste El; si Ii umileste si Ii chinuie pe ei, in nemarginita Sa justitie.


Toti sunt robii vointei Sale, atat prin generozitatea Sa , cat si prin Justitia Sa.


El este Solemn mai presus de a avea contrarii sau echivalente.


Nimeni nu poate anula randuiala Sa sau amana sentinta Sa, ori supune activitatile Sale.


Noi credem in toate acestea si suntem convinsi ca totul vine de la El.


2.Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui)


Si, noi suntem convinsi ca Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) este alesul Sau servitor si hotaratul Profet si Trimisul Sau de care El este prea-multumit.


Si ca, el (Muhammad) (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) este Sigiliul Profetilor si Imamul smerit si ca el este cel mai onorat dintre toti trimisii si Iubitul Stapanului tuturor lumilor.


Oricine pretinde a fi profet dupa el este fals si mincinos.


El (Muhammad) (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) este cel ce a fost trimis tuturor jinn-ilor si tutror oamenilor cu adevarul si calauzirea si cu lumina si iluminarea.

3.Quran-ul


Coranul este cuvantul lui Allah. Acesta a venit de la El, ca o rostire, fara a putea spune cum. El l-a coborat Trimisului Sau ca o revelatie. Credinciosii il recunosc, ca fiind adevarul absolut. Ei sunt convinsi ca acesta este, intr-devar, cuvantul lui Allah. Nu a fost creat precum este alcatuita o rostire omeneasca, si orcine il asculta si pretinde ca ar avea origini umane devine necredincios. Allah il previne si il blameaza si il ameninta cu Focul atunci cand El spune, Solemn este El: ”O sa-l ard in Foc” (al-Muddaththir 74:26). Cand Allah ameninta cu focul pe cei care spun “ Acesta este doar rostire omeneasca” (74:25). Noi stim, cu certitudine, ca rostirea este a Creatorului omenirii si in niciun caz o cuvantare a oamenilor.

4. Infatisartea lui Allah


Oricine Il descrie pe Allah precum ar fi, in orice fel, asemenea unei fiinte umane, devine necredincios. Toti aceia care sunt tentati sa gandeasca asa , sa tina cont si sa se pazeasca de a spune lucruri pe care numai necredinciosii le rostesc.

5. Vederea lui Allah


Vederea lui Allah de catre Oamenii Gradinii Raiului este adevarata, fara ca vederea lor sa fie atotcuprinzatoare si fara ca modaliatatea in care vor vedea sa fie cunsocuta. Asa precum Carte Domnului nostru a exprimat: “ Fetele vor radia in acea Zi, privind la Domnul lor.” (al-Qiyama 75:22-3) Explicatia pentru aceasta este asa precum Allah stie si doreste. Tot ceea ce ne-a fost coborat noua despre acesta, prin Trimis (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra lui) in traditia autentica, este ceea ce El intentionat sa afirme si sa lase de inteles. Noi nu cercetam aceasta, incercand sa o interpretam conform opiniilor noastre sau dand frau liber imaginatiei.


Nimeni nu este protejat in religia sa, pana cand nu se preda complet lui Allah, Solemnul si Gloriosul si Trimisului Sau (Pacea si binecuvantarea lui Allah sa fie asupra lui) si pana cand nu abandoneaza stiinta lucrurilor ascunse aceluia cere le cunoaste.


6.Un musulman adevarat


Islamul unei persoane nu este ferit de primejdii decat daca este bazat pe supunere si capitulare. Orcine doreste sa afle lucruri ce sunt peste capacitatea sa de intelegere, si al carui intelect nu se impaca cu capitularea, va descoperi ca dorintele sale il impiedica sa inteleaga adevarata unitate a lui Allah, sa cunosca limpede si corect credinta, si il determina sa balanseze intre necredinta si credinta, confirmare si negare, acceptare si respingere. El va cadea prada sovaielilor, se va simtii confuz si plin de indoieli, fiind nici un credincios supus, nici un necredincios razvratit.


Credinta cuiva in vederea lui Allah de catre Oamenii Gradinii Raiului, nu este corecta daca persoana isi imagineaza cum ar putea fi, sau daca o interpreteaza conform propriei capaciati de intelegere, intrucat interpretarea acestei vederi sau fireste, intelegerea oricaror fenomene subtile care exista pe taramul Domniei, se face prin evitarea interpretatarii ei si prin stricta aderare la supunere.


Acesta este religia Musulmanilor . Oricine nu se pazeste pe sine impotriva negarii atributelor lui Allah, sau Il asemuie pe Allah cu orice altceva, se afla in ratacire si a esuat in intelegerea Gloriei lui Allah, pentru ca Domnul nostru, Gloriosul si Solemnul, poate fi descris numai in termenii Unicitatii si absolutei singularitati si nicio create nu este este, in niciun fel, asemeni Lui.


El este fara a avea limite impuse asupra Sa, fara restirictii, nu are parti sau partasi. Nici nu este constrans de cele sase directii precum sunt cele create.

7. Al-Mi’raj: Ascensiunea


Al-Mi`raj ( Asccensiunea prin ceruri) este adevarata. Profetul ( Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui), a fost luat noaptea si ridicat in trupul sau, fiind treaz, prin ceruri, catre acele inaltimi harazite de Allah pentru el.


Allah l-a innobilat in felul in care El a facut-o si i-a revelat lui ceea ce El a revelat lui, “ si inima lui nu a fost inselata de ceea ce a vazut” (al-Najm 53:11). Allah l-a binecuvantat si i-a daruit pacea in acesta lume si in viitoarea.


8.Al-Hawd: Bazinul


Al-Hawd, Bazinul pe care Allah l-a daruit Profetului ca o onoare pentru a potoli setea Comunitatii lui in Ziua Judecatii, este adevarat.


9. Al-Shafa`a: Mijlocirea


Al-Shafa`a , mijlocirea ce este pastrata pentru Musulmani, este adevarata, asa cum relateaza hadisele.


10. Al-Qadr: Randuiala


Legamantul pe care Allah l-a facut cu Adam si cu urmasii lui, este adevarat.


Allah stia, inainte de existenta timpului, numarul exact al celor ce vor intra in Gradina Raiului si numarul exacat al acelora ce vor merge in Foc. Acest numar nici nu va creste, si nici nu va descreste.


Aceeasi se aplica tuturor faptelor oamenilor, ce sunt implinite asa precum Allah stia ca vor fi implinite. Fiecare este linistit fata de ceea pentru care a fost creat, iar fapta cea cu care viata omului este pecetluita, ce dicteaza soarta lui. Aceia care sunt norocosi, sunt norocosi prin randuiala lui Allah, si cei ce sunt nefericti, sunt nefericiti prin randuiala lui Allah.


Natura exacta a randuielii este o taina a lui Allah in Creatia Sa, si niciun inger de langa Tron, niciun Profet trimis cu un mesaj, nu au primit stiinta despre asa ceva. A o cerceta adanc sau a reflecta prea mult despre ea conduce numai catre distrugere si paguba, iar rezulatutul este rezavratirea. Asa ca, fii extrem de atent despre ceea ce gandesti si reflectezi pe acesta tema sau sa lasi se te asalteze indoielile, pentru ca Allah a tinut stiinta despre randuielile sale departe de omenire si le-a interzis lor sa cerceteze despre aceasta, spunand in Cartea Sa: “ El nu este intrebat despre ceea ce face , dar ei vor fi intrebati.” (al-Anbiya' 21: 23). De aceea , oricine intreba :”De ce a facut Allah acesta?” s-a ridicat impotriva judecatii Cartii, si oricine se ridica impotriva judecatii Cartii este un necredincios.


Acestea insumate reprezinta ceea ce acei Prieteni ai lui Allah cu inimi luminate trebuie sa stie si constituie rangul acelora ferm inzestrati cu cunoastere. De aceea sunt doua feluri de cunoastere: cunasoterea accesibila fiintelor create si cunoasterea ce nu este permisa fiintelor create. Negarea cunoasterii accesibile este necredinta, si a pretinde cunosterea a ceea ce nu este permis reprezinta necredinta. Credinta poate fi ferma numai atunci cand cunoasterea este acceptata, iar cea nepermisa nu este, apoi, cautata.


11. Al-Lawh wa-l-Qalam: Tabla Pastrata si Condeiul


Noi credem in al-Lawh (Tabla Pastrata) si in al-Qalam (Condeiul) si in tot ceea ce a fost scris in trecut.Chiar daca toate fiintele create ar fi fost adunate impreuna pentru a face ceva ca sa inceteze de a exista, aceia a caror existent a fost scrisa de Allah pe Tabla, nu ar putea sa implineasca distrugerea. Si daca toate fiintele create ar fi fost adunate impreuna pentru a face sa existe ceva, ce Allah nu a prescris, aceia nu ar putea sa implineasca aceea. Tocul s-a uscat scriind tot ceea ce va exista pana la Ziua Judecatii. Orice din ceea ce o persoana a pierdut , nu ar fi avut oricum niciodata si orice primeste cineva, nu ar fi ratat niciodata.


Este necesat pentru slujitor sa afle ca Allah, deja, stie tot ceea ce se va intampla in creatia Sa si ca El a randuit-o in detaliu si in mod decisiv. Nu exista ceva ce El sa fi creat, fie in ceruri, cat si pe pamant, care ar putea-o contrazice, sau sa I se aduge, schimba-o, sterge-o, micsora-o ori mari-o in vreun fel. Acesta este un aspect fundamental al credintei si un element necesar al intregii cunosteri si al recunoasteri Unicitatii si Domniei lui Allah. Asa cum Allah a spus in Cartea Sa: “El a creat toate lucrurile si le-a oranduit in detaliu.” (al-Furqan 25: 2). Si Allah a mai spus de asemenea: ”Randuiala lui Allah este intotdeauna harazita.” (al-Ahzab 33: 38) Deci, vai oricui care se cearta cu Allah referitor la randuiala Sa si care, cu o inima bolnava, incepe sa rascoleasca in acesta tema. In inselatoarea sa tentativa de a cerceta Nevazutul, el cauta un secret ce nu poate fi niciodata dezvaluit, si sfarseste prin a fi un rau-facator, rostind nimic altceva decat minciuni.


12. Al-'Arsh wa-l-Kursi: Tronul si Scaunul


Al-`Arsh (Tronul) si al-Kursi (Scaunul) sunt adevarate.


El este independent de Tron si de ceea ce este sub el.


El cuprinde toate lucrurile si aceea de mai presus, si ceea ce El a creat este incapabil sa-l cuprinda pe El.


13.Al-Anbya: Profetii


Noi spunem cu credinta, acceptare si supunere ca Allah l-a luat pe Ibrahim ca pe un prieten apropiat si ca El i-a vorbit direct lui Moise.


Noi credem in ingeri, in Pofeti, in cartile revelate trimisilor, si marturisim ca ei au urmat Adevarul declarat.


14.Al-Ummah: Comunitatea


Noi ii numim Musulmani si credinciosi pe oamenii qibla-ei (orientarii) noastre, atata vreme cat ei primesc ceea ce Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) a adus si accepta ca adevar fiecare rostire sau afirmatie a lui despre aceasta.


Noi nu cadem in pacat vorbind despre Allah si nici nu ingaduim nicio disputa despre religia lui Allah.


Noi nu ne certam despre Coran si marturisim ca el reprezinta rostirea Stapanului tuturor Lumilor, cu care Sfantul Spiritul a coborat, si invatat pe cel mai onorat dintre toti Trimisii, Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) . Este rostirea lui Allah si nicio rostire a vreunei finite create nu se poate compara cu ea. Noi nu spunem ca a fost creata si nu ne indreptam impotriva Congregatiei Musulmanilor (jama`a) in acesta privinta.


Noi nu consideram pe niciunul din oamenii orientarii noastre ca fiind necredincios, din cauza unei fapte gresite, atata timp cat ei nu considera aceasta fapta ca fiind permisa.


Nici nu spunem ca fapta gresita a unei persoane credincioasa nu ar avea efect asupra lui.


Noi nadajduim ca Allah ii va ierta pe oamenii faptelor corecte dintre credinciosi si ca le va darui intrarea in Gradina Raiului prin Mila Sa, dar noi nu putem fi siguri de aceasta, si noi nu marturisim ca acesta se va intampla precis si ca ei vor fi in Gradina. Ne cerem ieratre pentru oamenii faptelor rele dintre dreptcredinciosi, desi ne temem pentru ei, noi nu ne pierdem speranta in ceea ce ii priveste.


Certitudinea si disperarea, amandoua indeparteaza de religie, dar calea adevarului pentru Oamenii Qiblei se afla intre cele doua.


O persoana nu paraseste credinta decat prin negarea si dezavoarea a ceea ce l-a adus in ea.


Credinta consta in afirmarea prin intermediul limbii si acceptarea in inima a acesteia.


Si tot ceea ce provine de la Profet ((Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) referitor la Shari’a si la explicarea (Coranului si Islamului) este adevarat.


Credinta este, la baza, aceeasi pentru fiecare, dar superioritate unora asupra altora, referitor la ea, este in conformitate cu constiinta si teama de Allah, cu rezistenta la propriile placeri si cu alegerea a aceea ce este placut lui Allah.


Toti credinciosii sunt Prietenii lui Allah si cei mai nobil dintre ei, in fata lui Allah, sunt aceia care sunt cei mai supusi si care urmeaza indeaproape Coranului.


Credinta consista in credinta in Allah, cartile Sale, trimisii Sai, Ziua de Apoi, si credinta ca Randuiala – atat a ceea ce este bun din ea, cat si a ceea ce este rau, dulceata ei si amarul ei – toate sunt de la Allah.


Noi credem in toate aceste lucruri. Noi nu facem diferenta intre oricare dintre trimisi, noi acceptam ca adevarat tot ceea ce ei au adus.


Aceia din Comunitatea lui Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) care comit pacate grave vor fi in Foc, dar nu pentru totdeauna, precum este prevazut, ei vor muri si il vor intalni pe Allah in calitate de credinciosi marturisind Unicitatea Lui, chiar daca ei nu s-au cait vor fi la Voia si la Judecata Lui.


Daca El va dori, Ii v-a ierta si scuza in nemarginita Lui generozitate, asa cum este mentionat in Coran, cand El spune: “Allah nu iarta sa I se faca semeni(shirk), dar iarta orice inafara de aceasta…” (al-Nisa' 4: 116); daca El doreste, ii va pedepsi pe ei cu Focul in nemarginita Sa Justitie, si apoi ii v-a scoate din Foc prin mila Sa si prin mijlocirea celor care au fost supusi Lui, si ii va trimite apoi in Gradina Raiului.


Acesta deoarece Allah este Protectorul celor care Il recunosc si nu-I va trata in viata de apoi in acelasi fel in care ii trateaza pe cei care Il neaga, ce sunt fara calauzirea Sa si care au esuat in a obtine protectia Sa.


O Allah, Tu esti Protectorul Islamului si al natiunii lui; fa-ne pe noi sa fim neclintit in Islam pana in ziua in care Te vom intalni.


Noi acceptam sa implinim rugaciunea in spatele oricui dintre Oamenii Qiblei, fie drept sau pacatos, si sa implinim rugaciunea de inmormantare pentru oricare dintre ei atunci cand mor.


Noi nu afirmam despre oricare dintre ei ca vor merge, categoric in Gradina Raiului sau in Foc, si nu-I acuzam pe niciunul dintre ie de kufr (necredinta), shirk (facerea de asociati lui Allah) sau nifaq (ipocrizie), atata timp cat ei nu au demonstrat pe fata aceste lucruri. Noi lasam secretele lor in seama lui Allah.


Noi nu suntem de acord cu uciderea cuiva din Comunitatea lui Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) decat daca, conform Shari’a, este necesar acest lucru.


Noi nu acceptam razvratirea impotriva Imamului nostru sau a acelora ce ne conduc, chiar daca sunt nedrepti, nici nu le dorim raul, nici nu ne ferim de a-I urma. Noi tinem la supunerea fata de ei, ca parte a supunerii la Allah Gloriosul si de aceea o consideram obligatorie atata timp cat acestia nu ne poruncesc sa comitem pacate. Ne rugam pentru dreapta lor calauzire si pentru iertarea greselilor.


Noi urmam traditia Profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) si a Comunitatii Musulmanilor si ne ferim de deviatii, diferente si dezbinari.


Noi ii iubim pe oamenii drepti si de incredere si ii uram pe oamenii nedrepti si inselatori.


Cand invatatura noastra asupra unui lucru este neclara spunem: “Allah stie mai bine.”


Noi sunt de acord ca stergerea peste kuff (la ablutiune), fiind in calatorie sau altcumva, doar asa cum rezulta hadise.


Hajj-ul si Jihadul sub conducerea acelora care au in sarcina Musulmanii, fie ca sunt drepti sau pacatosi, reprezinta o obligatie continua pana in Ultimul ceas. Nimic nu poate anula sau nega cele doua obligatii.


15.Al-Akhira: Lumea de Apoi


Noi credem in cei doi nobili ineri care noteaza faptele noastre, pe care Allah i-a desemnat sa vegheze asupra noastra ca doi pazitori.


Noi credem in Ingerul Mortii a carui sarcina este sa ia sufletele din toate lumile.


Noi credem in pedeapsa din mormant pentru aceia care o merita, si in interogarea, acolo, de catre Munkar si Nakir despre Domnul, religie si profet, asa cum rezulta din hadisele (relatarile) Trimisului lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui), cat si din marturiile Companionilor (Allah sa fie multumit de ei toti).


Mormantul este fie una dintre pajistile Gradinii Raiului, fie unul dintre abisurile Focului.


Noi credem in readucerea la viata, dupa moartea noastra, si ca vom fi rasplatiti pentru faptele noastre in Ziua Judecatii; in infatisarea faptelor; si in evaluare; in citirea cartii; in rasplata si pedepse; in Punte si in Balanta.


Gradina Raiului si Focul sunt lucruri create, ce nu vor avea sfarsit, iar noi credem ca Allah le-a creat inainte de restul creatiei, iar mai apoi i-a creat pe cei care vor locui in ele. Oricare doreste Allah va merge in Gradina Raiului, in nemarginita Sa darnicie si, oricare doreste Allah va merge in Foc, prin justitia Sa. Fiecare se comporta in acord cu ceea ce i-a fost destinat si se indreapta catre ceea pentru care a fost creat.


Binele si raul, amandoua, au fost oranduite pentru oameni.


Putiinta, in termenii bunavointei si gratiei divine, ce permite ca o fapta sa se intample nu poate fi pusa pe seama unei fiinte create. Aceasta putiinta este integrata cu fapta. Pe de alta parte, putinta unei fapte, in sensul de a avea sanatatea necesara, abilitatea, postura propice si mijlocul necesar de a o produce, exista in individ inainte de fapta propriu-zisa. Acesta reprezinta tipul de fapta care este obiectul legilor Shar’iei. Allah Solemnul spune: ”Allah nu insarcineaza un suflet decat cu ceea ce este in putiinta lui.” (al-Baqara 2: 286)


Faptele oamenilor sunt create de Allah, dar agonisite de oameni.


Allah, Solemnul, a insarcinat oamenii doar cu ceea ce ei pot sa implineasca, iar oamenii sunt capabili sa faca numai ceea ce Allah le-a ingaduit lor. Acesta este explicatia frazei:” Nu exista putere si forta decat cu Allah.” Noi, adaugam la aceasta ca, nu exista viclesug sau cale prin care cineva sa poata evita sau scapa de nesupunerea fata de Allah, decat cu ajutorul lui Allah; nici nu poate cineva sa aiba puterea de a pune in practica supunerea fata de Allah si de a ramane ferm in aceasta, decat daca Allah face acest lucru posibil pentru el.


Totul se intampla in conformitate cu vointa lui Allah, stiinta, predestinarea si randuiala. Vointa Sa depaseste toate celelalte vreri si randuiala Sa copleseste orice viclesug. El implineste orice doreste si nu este niciodata nedrept. El este solemn in puritatea Sa, deasupra oricarei rautati sau pierzanii; El este perfect inafara oricarei greseli ori defect. “ El nu este intrebat despre ceea ce face, pe cand ei vor fi intrebati.” (al-Anbiya' 21: 23)


Exista un beneficiu in rugile pentru cei morti si in milostenia daruita de cei vii.


Allah raspunde rugilor oamenilor si le daruieste lor ceea ce ei cer.


Allah are control absolut asupra a toate si nimic nu are control asupra Sa.Nimic nu poate fi independent de Allah, nici macar clipirea ochilor, si oricine se considera independent de Allah si numai prin clipirea unui ochi, este vinovat de necredinta si devine unul dintre oamenii pierzaniei.


Allah este manios si binevoitor , dar nu in acelasi fel precum orice creatura.


16.As-Sahaba: Companionii


Noi ii iubim pe Companionii Trimisului lui Allah dar nu exageram in iubirea noastra pentru niciunul dintre ei; nici nu il renegam pe vreunul dintre ei. Ii uram pe cei care ii urasc sau care nu vorbesc frumos despre acestia, iar noi vorbim frumos despre acestia. A-I iubi face parte din Islam, parte din credinta si parte dintr-un comportament excelent, in timp ce a-I dusmani este act de necredinta, ipocrizie si razvratire.


Noi confirmam ca, dupa moartea Trimisului lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) primul Khalifa a mers la Abu Bakr al-Siddiq, aceasta dovedeste virtutea si superioritatea lui asupra celorlalti Musulmani; a urmat `Umar ibn al-Khattab; apoi `Uthman si `Ali ibn Abi Talib (Allah sa fie multumit de ei toti). Acestia sunt Drept-Calauzitii Khalifa si conducatorii cinstiti.


Noi marturisim ca cei zece numiti de Trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui), si carora le-a promis Gardina Raiului, vor fi in Gradina Raiului, asa precum Trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui), ale carui cuvinte sunt adevarate, marturiseste ca vor fi. Cei zece sunt: Abu Bakr, `Umar, `Uthman, `Ali, Talha, Zubayr, Sa`d, Sa`id, `Abd al-Rahman ibn `Awf, si Abu `Ubayda ibn al-Jarrah al carui titlu era Administratorul acestei Comunitati, Allah sa fie multumit de ei toti.


Oricine vorbeste frumos despre Companioni Trimisului lui Allah, si despre sotiile lui si despre urmasii lui, care sunt toti puri si nealterati de nicio impuritate, este inafara oricarei acuzatii de ipocrizie.


17. Al-'Ulama wa-l-'Awliya: Invatatii si Piosii


Invatatii dintre Predecesori, atat din prima comunitate, cat si din imediat urmatoarea sunt: oamenii virtuosi, naratorii hadiselor, juristii si analistii. Ei trebuie discutati in cel mai frumos fel, iar oricine vorbeste ceva rau despre ei nu se afla pe calea cea buna.


Noi credem in ceea ce stim despre karamat sau pildele vii ale awliya' si in povestirile autentice, din surse de incredere, despre acestia.


Noi nu avem preferinte asupra vreunuia dintre piosii Comunitatii in detrimentul vreunui Profet, dar mai degraba afirmam ca oricare dintr Profeti este mai bun decat toti awliya' adunati impreuna.


Noi credem in semnele Orei cum ar fi aparitia lui Dajjal si coborarea lui Isus fiul Mariei (pacea fi asupra lui), din ceruri, si mai credem in rasaritul soarelui din locul in care apune si in ridicarea Bestiei din pamant.


Noi nu acceptam ca fiind adevarat ceea ce prezicatorii si ghicitoarele spun, nici nu acceptam teoriile celor care fac afirmatii indreptate impotriva Cartii, Sunnei si al consensului Comunitatii Musulmane (umma).

18.Unitatea Islamica:


Noi suntem de accord ca ramanand impreuna reprezinta calea adevarata si corecta, iar separarea este deviatie si chin.


Exista numai o religie a lui Allah, atat in ceruri, cat si pe pamant si aceea este religia Islamului (supunerea). Allah spune :” Unica religie acceptata de Allah este Islamul.” (Al `Imran 3: 19) si tot El spune: “Si am incuviintat Islamul ca eligie pentru voi.” (al-Ma'ida 5: 3)


Islamul se situeaza intre exces si insuficienta, intre asemanarea insusirilor lui Allah cu creatia (tashbih) si deposedarea de atributele Sale (ta`til), intre determinism si libertinism si intre certitudine si disperare.


Acesta este religia noastra si in aceasta noi credem , atat in sine, cat si fatis, si renuntam la orice legatura, inaintea lui Allah, cu oricine combate ceea ce noi am afirmat in mod limpede.



Il rugam pe Allah sa ne faca neclintiti in credinta noastra si sa ne protejeze de toate falsitatile si cerem Gratia Sa si Permisiunea Sa sa facem totul bine!

Sursa: islamroumania.blogspot.com
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://forumuldespreislam.forumgratuit.ro
 
AQIDAH AT-TAHAWIYYA
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: RELIGIA ISLAM :: GENERALITATI DESPRE RELIGIA ISLAMICA-
Mergi direct la: