AcasaPortalCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Top postatori
Noor İslam
 
Admin
 
ascary
 
ahmed yusuf
 
Corina
 
nargis b
 
io@n@
 
jadhha
 
Miss Surya
 
Selma Nuran
 
Ultimele subiecte
» Ruga rostita in taina de cei necajiti
Lun Iul 27, 2015 5:01 am Scris de nargis b

» Ruga pentru intampinarea lunii Ramadhan
Vin Iun 19, 2015 1:50 am Scris de nargis b

» Munca asidua si darnicia
Dum Mar 15, 2015 4:02 am Scris de nargis b

» Mai intai pentru aproape si apoi pentru sine
Sam Mar 14, 2015 11:02 pm Scris de nargis b

» Imamul Hussein (as) - Scurta descriere si analiza
Lun Mar 09, 2015 3:03 pm Scris de Admin

» Viata Imamului Hasan (as)
Mar Mar 03, 2015 6:44 pm Scris de Admin

» Viata Fatimei Al Zahraa (as)
Joi Feb 26, 2015 6:45 pm Scris de Admin

» Imamul Ali (as) - Viata sa
Mar Feb 24, 2015 5:28 pm Scris de Admin

»  Profetul Muhammad (salla Allah alayhi wa alih wa salam)
Lun Feb 23, 2015 5:03 pm Scris de Admin

» Perioada sarcinii
Lun Feb 23, 2015 12:36 am Scris de nargis b

» Oare unde sunt si ce mai fac revertitii?
Mier Ian 28, 2015 5:05 pm Scris de Admin

» Taqwa - Evlavia
Dum Ian 18, 2015 6:38 pm Scris de nargis b

» Ruga tainica a celor care nadajduiesc
Mier Ian 07, 2015 11:34 pm Scris de nargis b

» Ruga tainuita a celor ce se caiesc
Lun Ian 05, 2015 3:01 am Scris de nargis b

» Obiecţii ȋmpotriva credinţei ȋn dreptatea divină – Partea a II-a
Lun Ian 05, 2015 2:04 am Scris de nargis b

» Norme pentru atingerea perfectiunii spirituale
Mier Dec 31, 2014 7:47 am Scris de nargis b

» Ruga rostita in taina de cei care se plang
Mier Dec 31, 2014 5:26 am Scris de nargis b

» Sunt dezastrele manifestarea dreptatii sau milei lui Allah?
Sam Dec 27, 2014 3:23 am Scris de nargis b

» Calea de mijloc - Amr bainal amrain
Lun Dec 08, 2014 12:15 am Scris de nargis b

» Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah
Lun Noi 24, 2014 1:03 am Scris de nargis b

Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Ianuarie 2019
LunMarMierJoiVinSamDum
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
CalendarCalendar
geomap

hit counters
Bloguri dragi mie
Noul Musulman
Blogu'lu'Yusuf
Hadisuri
Familia İslamica
Coranul Tradat
İslam Romanesc
Gradinile Credincioşilor
Dumnezeu ın Coran
Subiectele cele mai active
TRADITIA PROFETULUI
Versetul zilei
SA NE CUNOASTEM!
SUBIECTE LA CARE TREBUIE SA MEDITEZI
SCUZELE FEMEİLOR CARE NU PORATA VAL
Istoria Convertirii Mele...
Lectii despre Ramadan - Sheikh Assim L. Al Hakeem
BINE ATI VENIT!
DUA PENTRU FIECARE ZI DIN LUNA RAMADAN
INTREBARI & RASPUNSURI
facebook
Forumul Despre Islam

Creează-ți o insignă
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Noor İslam
 
Admin
 
ahmed yusuf
 
nargis b
 
io@n@
 
Corina
 
ilayda
 
Noor
 
Selma Nuran
 
Umm Adam
 
VIZITATORI

Distribuiţi | 
 

 Despre alcool

In jos 
AutorMesaj
Selma Nuran

avatar

Mesaje : 23
Data de inscriere : 31/08/2010
Varsta : 32
Localizare : Chisinau

MesajSubiect: Despre alcool   Joi Sept 30, 2010 7:34 am

Ceea ce îmbatã când este în cantitate mare este oprit (haram) şi când este in cantıtate mica

Islamul a fost încã o datã categoric atunci când a privit la cantitatea de vin (khamr) consumatã, oricât demare sau micã ar fi aceasta, arãtând cã este de ajuns ca piciorul omului sã alunece pe aceastã cale pentru ca el sã meargã mai departe şi sã se ducã în jos,fãrã sã-i mai pese de nimic.

Deaceea Trimisul lui Allah -Allah sã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! a zis: "Ceea ce îmbatã când este în cantitate mare este oprit (haram) şi când este în cantitate micã" "Ceea ce îmbatã când este grãmadã ese oprit şi atunci cind este doar un cauş in palma''

Comercializarea bãuturilor

Profetul- Allah sã-lbinecuvânteze şi sã-l miluiascã! - nu s-a limitat la oprirea consumãrii bãuturilor, oricât de micã sau de mare ar fi cantitatea, ci a interzis şi negotul cu ele,chiar şi cu nemusulmanii. Musulmanului nu-i este permissã fie importator sau exportator de bãuturi alcoolice, proprietar al unui magazin în care se vând bãuturi alcoolice sau lucrãtor într-un astfel de magazin sau local.

Evitarea petrecerilor în care se consumã bãuturi

Înbaza acestei rânduieli, li s-a poruncit musulmanilor sã evite întâlnirile şi cercurile în care se consumã bãuturi şi sã evite sã stea împreunã cu cei care beau. S-a relatat cã Omar -Allah fie multumit de el! - a zis: L-amauzit pe Trimisul lui Allah - Allahsã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! -zicând: "Acela care crede în Allah şi în Ziua de Apoi, sã nu stea la o masã la care se bea vin!"

Musulmanului i s-a poruncit sã schimbe lucrul oprit când îl vede, iar dacã nu poate face sã disparã, atunci sã plece şi sã stea departe de locul lui şi de cel care-l acceptã.

S-a relatat ca in vremea domniei sale, califul Omar, fiul lui Abd al-Aziz ii biciuia atât pe cei care beau vin cât şi pe cei care stãteau cu ei, chiar dacã nu beau împreunã cu ei. Odatã au fost aduşi la el câtiva oameni care fuseserã surprinşi bând vin şi aporuncit sã fie biciuiti. Dar cineva i-a zis: Printre ei se aflã şi cutare care n-a bãut. Atunci califul a poruncit: Începeti chiar cu el! Nu ati auzit vorbele lui Allah Preaînaltul?

"El doarã v-a arãtat [revelat] în Carte cã dacã veti auzi cã versetele lui Allah sunt tãgãduite sau luate în derâdere, sã nu stati împreunã cu ei decât dacã vorîncepe ei o altã discutie, cãci altcum, veti fi asemenea lor."(Al-Nisa': 140).

Deci, presupunând cã vinul sau un produs rezultat din amestecarea cu el ar fi administrat pentru o boalã care ar reprezenta o primejdie pentru viata omului, el neputând fi înlocuit de unalt medicament, - cu toate cã nu cred sã existe asemenea situatie - şi dacã acest lucru ar fi prescris de un medic musulman foarte priceput şi care respectã religia, nu trebuie sã se scape din vedere cã legile islamice sacre(şari'a) se bazeazã pe "uşurare" şi pe înlãturarea dificultãtilor şi, în consecintã, nu opresc de la aceasta, cu conditia sã fie în cadrul unor limite cât mai mici cu putintã:

"Iar dacã cineva a fostconstrâns, fãrã plãcere şi fãrã poftã Domnul tãu este Iertãtor, Îndurãtor." (Al - 'An'am: 145)
(...)
Sunt prea bine cunoscute pentru a le mai pomeni consecintele negative pe care alcoolul le are asupra mintii şi trupului individului, asupra religiei şi asupra vietii sale, pericolele pe care le reprezintã pentru apãrarea familiei şi pentru membrii ei - sotie şi copii, amenintãrile lui pentru comunitãti şi popoare, pentru existenta lor spiritualã, materialã şi moralã. Pe bunã dreptate a afirmat un cercetãtor: Omul nu a primit nici o loviturã mai mare decât cea a alcoolului. Dacã s-ar întocmi o statisticã a cazurilor de nebuni incurabili din cauza alcoolului aflati în spitalele întregii lumi, al celor care s-au sinucis sau i-au ucis pe altii sub influenta alcoolului, a celor care suferã de boli nervoase, gastrice sau intestinale din pricina alcoolului, a celor care au ajuns la faliment din cauza lui, a celor care şi-au vândut averile sau le-au pierdut fiind înşelati din pricina alcoolului, am constata cã este vorba de un numãr impresionant de cazuri, încât orice sfat în privinta lui ar fi neînsemnat. Înainte de aparitia Islamului, arabii erau pasionati de bãuturã şi de petrecerile cu ea. Acest lucru se poate constata şi dupã limba lor, în care existã aproape o sutã de sinonime pentru cuvântul vin (khamr), dupã poezia lor, care a descris licoarea, cupa, soiurile de vin şi petrecerile lor. Când a apãrut, Islamul a adoptat fatã de ei o metodã educativã foarte înteleaptã, procedând la interzicerea lui treptatã. Mai întâi le-a arãtat lor cã rãul lui este mai mare decât folosul lui, apoi i-a oprit de la împlinirea Rugãciunii fiind beti, apoi Allah a revelat versetele cuprinzãtoare, categorice din Surat Al-Ma'ida:
"O, voi cei care credeti! Vinul, jocul de noroc, pietrele ridicate şi sãgetile [pentru prezicere] sunt numai murdãrii din lucrãtura lui şeitan. Deci feriti-vã de ele ca sã izbânditi! / Doarã şeitan doreşte sã semene între voi duşmãnie şi urã, prin vin şi prin jocul de noroc, şi sã vã abatã de la pomenirea lui Allah şi de la Rugãciune. Oare nu vã veti opri voi [de la acestea]?" (Al-Ma'ida: 90-91).
Allah a subliniat prin aceste douã versete în modul cel mai limpede şi categoric interzicerea vinului şi a jocului de noroc, alãturându-le idolilor şi sãgetilor pentru divinatie, socotindu-le pe ele nelegiuiri - cuvânt folosit în Coran
numai pentru lucrurile foarte urâte - , socotindu-le pe ele a fi din lucrul lui
şeitan - ştiut fiind cã lucrul lui este socotit nelegiuit şi respins - , cerând
evitarea lor şi fãcând din aceastã evitare o cale cãtre izbândã.
YUSUF AL-QARDAWI
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://mdfemeimusulmane.forumers.ro
 
Despre alcool
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: RELIGIA ISLAM :: PERMIS SI INTERZIS IN ISLAM-
Mergi direct la: