AcasaPortalCalendarFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Top postatori
Noor İslam
 
Admin
 
ascary
 
ahmed yusuf
 
Corina
 
nargis b
 
io@n@
 
jadhha
 
Miss Surya
 
Selma Nuran
 
Ultimele subiecte
» Ruga rostita in taina de cei necajiti
Lun Iul 27, 2015 5:01 am Scris de nargis b

» Ruga pentru intampinarea lunii Ramadhan
Vin Iun 19, 2015 1:50 am Scris de nargis b

» Munca asidua si darnicia
Dum Mar 15, 2015 4:02 am Scris de nargis b

» Mai intai pentru aproape si apoi pentru sine
Sam Mar 14, 2015 11:02 pm Scris de nargis b

» Imamul Hussein (as) - Scurta descriere si analiza
Lun Mar 09, 2015 3:03 pm Scris de Admin

» Viata Imamului Hasan (as)
Mar Mar 03, 2015 6:44 pm Scris de Admin

» Viata Fatimei Al Zahraa (as)
Joi Feb 26, 2015 6:45 pm Scris de Admin

» Imamul Ali (as) - Viata sa
Mar Feb 24, 2015 5:28 pm Scris de Admin

»  Profetul Muhammad (salla Allah alayhi wa alih wa salam)
Lun Feb 23, 2015 5:03 pm Scris de Admin

» Perioada sarcinii
Lun Feb 23, 2015 12:36 am Scris de nargis b

» Oare unde sunt si ce mai fac revertitii?
Mier Ian 28, 2015 5:05 pm Scris de Admin

» Taqwa - Evlavia
Dum Ian 18, 2015 6:38 pm Scris de nargis b

» Ruga tainica a celor care nadajduiesc
Mier Ian 07, 2015 11:34 pm Scris de nargis b

» Ruga tainuita a celor ce se caiesc
Lun Ian 05, 2015 3:01 am Scris de nargis b

» Obiecţii ȋmpotriva credinţei ȋn dreptatea divină – Partea a II-a
Lun Ian 05, 2015 2:04 am Scris de nargis b

» Norme pentru atingerea perfectiunii spirituale
Mier Dec 31, 2014 7:47 am Scris de nargis b

» Ruga rostita in taina de cei care se plang
Mier Dec 31, 2014 5:26 am Scris de nargis b

» Sunt dezastrele manifestarea dreptatii sau milei lui Allah?
Sam Dec 27, 2014 3:23 am Scris de nargis b

» Calea de mijloc - Amr bainal amrain
Lun Dec 08, 2014 12:15 am Scris de nargis b

» Scoala shiita versus Ashairah si Mutazilah
Lun Noi 24, 2014 1:03 am Scris de nargis b

Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Aprilie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
CalendarCalendar
geomap

hit counters
Bloguri dragi mie
Noul Musulman
Blogu'lu'Yusuf
Hadisuri
Familia İslamica
Coranul Tradat
İslam Romanesc
Gradinile Credincioşilor
Dumnezeu ın Coran
Subiectele cele mai active
TRADITIA PROFETULUI
Versetul zilei
SA NE CUNOASTEM!
SUBIECTE LA CARE TREBUIE SA MEDITEZI
SCUZELE FEMEİLOR CARE NU PORATA VAL
Istoria Convertirii Mele...
Lectii despre Ramadan - Sheikh Assim L. Al Hakeem
BINE ATI VENIT!
DUA PENTRU FIECARE ZI DIN LUNA RAMADAN
INTREBARI & RASPUNSURI
facebook
Forumul Despre Islam

Creează-ți o insignă
Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Noor İslam
 
Admin
 
ahmed yusuf
 
nargis b
 
io@n@
 
Corina
 
ilayda
 
Noor
 
Selma Nuran
 
Umm Adam
 
VIZITATORI

Distribuiţi | 
 

 Toleranţa şi dialogul în Coran şi în Sunna

In jos 
AutorMesaj
Noor İslam
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 551
Data de inscriere : 22/04/2010
Varsta : 36
Localizare : Turcia

MesajSubiect: Toleranţa şi dialogul în Coran şi în Sunna    Mar Iul 27, 2010 4:28 pm

Toleranţa şi dialogul în Coran şi în Sunna

Coranul, ale cărui principii de bază sunt iertarea şi toleranţa, îi înfăţişează pe “ robii Celui Milostiv ” în chipul următor:

Robii Celui Milostiv sunt aceia care merg pe pământ cu smerenie, iar atunci când cei neştiutori le vorbesc lor, ei le răspund: “Pace!” (Al-Furqan 25 : 63).
Aceia care nu fac mărturie mincinoasă şi dacă trec pe lângă clevetiri, trec cu vrednicie (Al-Furqan 25 : 72).
Iar când aud ei vorbele grele se îndepărtează de ele şi zic: “Noi avem parte de faptele noastre şi voi aveţi parte de faptele voastre (Al-Qasas 28 : 55) !
Esenţa acestor versete constă în aceea că oamenii binecuvântaţi, care sunt robi adevăraţi ai lui Allah, nu răspund vorbelor grele şi nici purtării necuviincioase, ci trec mai departe, cu o atitudine demnă. Mai pe scurt, “Fiecare purcede după orânduiala lui…” (Al-Isra 17:84) şi îşi arată astfel adevăratul caracter. Trăsăturile de caracter ale eroilor toleranţei sunt blândeţea, respectul şi toleranţa. Când i-a trimis pe Moise şi pe Aaron la Faraon, omul care pretindea că este de natură divină, Allah le-a poruncit să se poarte cu toleranţă şi să-i spună vorbe blânde (Ta Ha 20 : 44).
Viaţa Trimisului lui Allah a fost trăită sub semnele iertării şi îndurării. Trimisul s-a purtat la fel de iertător şi faţă de Abu Sufyan, omul care l-a persecutat întreaga viaţă. În timpul cuceririi cetăţii Mekka, deşi Abu Sufyan încă mai şovăia în privinţa Islamului, Trimisul a spus: “Cei care-şi caută adăpost în casa lui Abu Sufyan's sunt la adăpost, tot aşa precum cei care îşi caută adăpostul în sanctuarul Ka'ba”. Astfel, casa lui Abu Sufyan a fost înfăţişată ca loc de refugiu şi de adăpost la fel de sigur precum Ka'ba. Darul toleranţei, cred eu, a fost mai de preţ decât aurul pentru Abu Sufyan, un om care trecuse de şaptezeci de ani şi în care egoismul şi orgoliul de conducător erau adânc înrădăcinate.
In afara toleranţei şi a dialogului, puse la baza îndatoririlor sale, Profetul a fost îndrumat să caute şi acele aspecte comune în raport cu oamenii scripturii (evreii şi creştinii):
Spune: “O, voi oameni ai scripturii, veniţi la un cuvânt comun între noi şi voi: să nu-L adorăm decât pe Allah, să nu-L asociem cu nimic, să nu ne luăm unii pe alţii drept dumnezei, în afară de Allah…” (Al-Imran 3:64)
Într-un alt verset, oamenilor cu inimile preapline de dragoste şi de credinţă li se porunceşte să se poarte cu iertare şi cu toleranţă şi faţă de cei care nu cred în Viaţa de Apoi:
Spune acelora care cred să-i ierte pe aceia care nu nădăjduiesc în zilele lui Allah, în care El va răsplăti [fiecare] neam [de oameni] după cele pe care le-au agonisit (Al-Jathiya 45 : 14) !
Cei care consideră că lor li se adresează aceste versete, toţi adepţii dragostei care nutresc speranţa de a deveni robi adevăraţi ai lui Allah numai pentru faptul că sunt fiinţe umane, cei care şi-au declarat credinţa şi au devenit astfel musulmani, şi îşi îndeplinesc îndatoririle religioase cuvenite, trebuie să se poarte cu toleranţă şi cu răbdare, fără să aştepte nimic în schimb. Aşa cum ne spune Yunus Emre: să nu lovească în cei care-i lovesc, să nu răspundă ocărilor cu ocară şi să nu-i duşmănească pe cei care îi batjocoresc.

Scris de Fethullah Gülen
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.muslimsromania.blogspot.com
 
Toleranţa şi dialogul în Coran şi în Sunna
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: RELIGIA ISLAM :: CORAN-
Mergi direct la: